|
|
|
|---|---|
|
Hej gott folk! Har en liten fundering ang. min 525:a. Den där röda lampan som sitter i luftutblåset mitt på instrumentbrädan, vad är det för något? Kan väl tänka mig att det har med nåt larm att göra....men den lyser ibland och ibland inte. Vill också gärna veta vad den har för funktion. Tack på förhand ///Robban | |
|
Det ärr originallarmet. Aktiveras genom att man vrider nyckeln lite längre i dörrlåset. Detta står beskrivet i instruktionsboken. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för snabbt svar.... Missade det i boken, hem och läsa lite då! MVH Robban |
|
|
Läste lite mer om larm här på forumet......den där "äldre" IR mottagaren sitter i min bil. Ska det va en dosa till min bil egentligen eller? Och i så fall kan man skaffa den nånstans? ///Robban |
|
|
Du ska ha en nyckel med inbyggd fjär till din bil. ca pris på bmw 1500:- slipad |
|
|
Hmm.....då måste väl fjärren bara sköta c-låset? Eller larmar jag av nu med nyckeln i dörren? ///Robban |
|
|
Med fjärren kan du både larma på och av med smtidigt som bilen låser upp eller låser. Jag är osäker på om du kann aktivera larmet med bara nyckeln på en e34. |
|
|
Länk Länk Sök gärna mer, detta har skrivits mycket om. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Stod inget om hur man manövrerar larmet utan fjärr i boken.....får väl se om man tar sig råd att skaffa fjärr, om det nu gick att skaffa såhär i efterhand. ///Robban |
|
|
Står här: Länk “The system is activated and deactivated with the central inhibit locking system” Det räcker med att skaffa en fjärr av fällknivmodell, för att få det att fungera. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Fan...jag måste va blind, har ju t.o.m en svensk instruktionsbok. ///Robban |
|
|
Ja, ögonen är det första man blir blind på ;-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Benny 540: Det går att aktivera larmet med nyckel på min E34:a och jag har ingen fjärr. Mitt larm heter Ullrich.... Pefan |
|
| Stejak.....Vart ser du vad larmet heter? | |
|
Jag har klistermärken på framdörrarna. (borde stämma)..vet inte var dom har satt kontrollmodulen för larmet. Mitt larm fungerar så att man vrider om låset på förardörren. Då lyser dioden ett tag ca 20 sek. Sen aktiveras larmet. Larmet aktiveras också om man stänger dörren och man inte låser dörren och man inte har igång tändningen. Detta sker om ca 20 sek. Detta fungerar endast på förardörren. Låser du upp passagerardörr eller baklucka går larmet. Går larmet är det bara att låsa upp förardörren. Pefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.