|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar varför bränsleförbrukningen skiljer på tex. bmw728 E38 mellan åren ? tex. 1997 årsm drar mindre än året innan och efter trots samma motor ? likadant med många bilar i modellguiden , är det ett fel i tabellen eller skiljer sig mjukvaran i motorerna åt på ett sådant sätt att nyare bil med samma effekt/moment kan dra MER bränsle ? "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" | |
|
Frågan har varit uppe tidigare, utan något vettigt svar. Det måste stå fel i modellguiden. /Lazze Länk |
|
|
Kan kanske vara att de förbättrat något i mjukvaran så att den drar mindre vid låg belastning? Bilen: Länk |
|
|
Dubbel Vanos på M52 fr. o.m. 98 (??) samt Vanos på M60 fr.o.m. 99 kan ju vara en del av förklaringen Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tja.... men då borde ju inte 98:an dra mer än 97:an om 98:an har dubbel vanos..... det måste nog stå fel i guiden. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Kanske är det så att BMW uppger olika värden olika år beroende på hur förbrukningen är framtagen - efter vilka förhållanden och riktlinjer... hur och var dom testat? Kanske blev kraven på tillverkarna hårdare ett visst år och därför steg angiven förbrukning... Bara gissningar, men vad tror ni? |
|
Scheckheft |
Hej Wadel: har du kollat här? Länk Mina uppgifter är från BMW:s broschyrer. Motstridiga uppgifter i BMW:s material har jag dock stött på i andra samma sammanhang, t ex antal hk gällande 735 modellen. Det här kan vi spekulera i i all oändlighet utan att få något svar Mvh Scheckheft E38.info ___ Länk |
|
Hej , Jo jag har kollat där ochså , massa gånger - mycket bra sida ! Troligtvis är det ingen eller mycket mycket liten skillnad mellan årtalen med exakt samma motor. , det verkar iaf. vara så. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.