|
|
|
|---|---|
Pär Gabrielsson |
Hej, Jag har köpt en importerad bil av en till synes seriös handlare i Sthlm. Det är en 2002 530 D/A som registrerades innan försäljning till mig. Servicebok finns och ser för ögat bra ut. Bilen är i kanonskick och behöver nog inte vara orolig. Miltalen kollade på BMW i Sthlm och jag har papper på detta. Däremot har jag inte något "brief" , som det talas så mycket om. Jag har fått reg.handlingarna i veckan och jag är förstås reggad ägare på bilen i Sverige. Fråga; Behöver jag briefet? Är det viktigt att ha i andra hand? Tacksam för kloka synpunkter. MVH Gabbe |
|
När man reg.besiktar bilen så behåller SBP briefet, men du kan be om en kopia. Mvh |
|
|
Det kan vara bra att visa det, den dagen du själv ska sälja bilen. Ring den station som regbesiktigade bilen och be om en kopia. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Bra att känna till är att från och med nu (denna veckan) behåller inte Bilprovningen originalhandlingen i sitt arkiv, utan den skickas till Vägverket för arkivering. De som redan är arkiverade efter utförd registreringsbesiktning kommer dock att finnas kvar i Bilprovningens arkiv tills de destrueras... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Pär Gabrielsson |
Jättetack! Ringer dem imorrn. MVH Pär Gabbe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.