|
|
|
|---|---|
|
Prøver igjen å lage en tråd om denne, og hvor nøyaktig den er.. Dette er da siste utgave av gtech, om noen ikke vet det. Jeg lurer på om noen har testet den imot real life måling på strippen? Noen som har målt bilens effekt i bremsebenk, og g-tech med samme oppsett? Jeg har en slik måler selv, men har ikke fått testet den imot andre målemetoder.. Målte 370hk, 612NM med den idag på min 535T.. ca 1 bar ladd, ikke ferdig mappet.. ca 20 grader tenning på fullt trykk, og 11,5 i afr.. måtte senke tenning fra 22 til 20 grader pgs tenningsbank.. Skal teste 402 når jeg har mappet ferdig.. ---- Motorer uten turbo suger.. ;) WWW.M535T.COM | |
|
Ska bli kul att se vad du får för tider. Bygger ett liknade bygge! Du hade ju gott om vrid i förhållade till effekt eller det kanske är en normal diferens på en stor 6:a www.attitudemotorclub.com |
|
|
Ja det var mye NM.. men jeg vet ikke hvor nøyaktig dette er da... Men det er jo de som sier de får 390hk og 700nm bare med å chippe og modifisere WG på orginal 745 å, så alt er vel mulig? ---- Motorer uten turbo suger.. ;) WWW.M535T.COM |
|
|
Låter som väldigt lite effekt? Tror Petris maskin gav ca 500hk eller mer vid 1 bar. Min gamla M20 gav 500+ vid ett bar med 2,7 liter. Är du säker på att kammen står rätt? Länk |
|
|
Effekten er målt på hjul med g-tech da.. Grunn effekten på motoren min bli vel 200-220hk, da den ikke har portet topp, har 268grader/11mm løft kam, og har senket komp til 8,5:1.. Resten er orginalt.. Sperre er satt til 6000rpm, og tenningen er 20 grader fra 3500-6000rpm.. Skal mappe mere etter helgen :) Mener det er en "regel" som sier at 1bar gir ca 100% effektøkning? altså ca 400-440hk.. Er da ikke så feil dette? Er vel 10-15% tap i drivlinje? Jeg har montert kam med mål på ventil løft på eksos og innsug etter opplysninger fra leverandør, så den står nok 99,9% riktig :) Kom med innspill! Bra å få høre andres meninger rundt dette.. ---- Motorer uten turbo suger.. ;) WWW.M535T.COM |
|
| Bør flytte bra på seg den bilen din også da, du har ikke noen 0-160kmt måling? Vanligvis blir det rett over 100% effektøkning ved 1 bar om ALT stemmer. | |
|
Joda, bilen går brukbart nå.. Gleder meg til jeg får mappet, så skal den testes mere.. sliter litt med tenningsbank enda.. Ingen som har testet g-tech imot bremsebenk, eller strippen da?? Og en annen ting: hvor mange cm roll out kjører dere gtech med? 30cm? ---- Motorer uten turbo suger.. ;) WWW.M535T.COM |
|
|
Varva minst 7000 rpm! Vad kör du på för bensin? OBS!! Ny mail adress: aa@pure-pf.com |
|
|
Regner med det er noe å hente med å øke til 7000rpm ja.. :) Kjører 98okt blyfri.. ---- Motorer uten turbo suger.. ;) WWW.M535T.COM |
|
|
Sänk tändningen mer och ladda 1.5. Så får vi se vad som händer! OBS!! Ny mail adress: aa@pure-pf.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.