|
|
|
|---|---|
|
Är bara tvungen att dela med mig av det som hände igår kväll, världens upplevelse!!! Jag och några polare var ute å åkte en sväng igår, hade nyss vart å käkat å tänkte bara åka förbi en föredetta streetrace gata för att kika lite (Trestadcenter i Båberg). Som vanligt var det helt tomt på bilar men efter en stund ser jag att två mörka BMW kommer åkande (glidande). Vi kör då fram till bilarna som har stannat vid en parkeringsficka och jag ser då att det är en M3 E36 och en e46 coupé... Jag kör fram och börjar prata med killen i e46:an helt ovetande vems bilen var... Det visade sig att det var Ägaren till Styling kompaniet i Mellerud, Andreas. Då hajade jag till och förstod att det rörde sig om nått värre en en vanlig 328Ci, vilket man också kunde höra bör tillläggas=) Han berättade att bilen hade en M3 E36 motor med både kompressor och turbo!!! Vid den senaste bänkningen utan turbo så presterade den 507Hk/734Nm!!!!!!!!!!! Värsting!!!.... efter en stund snack så kläcker jag den bästa möjliga repliken "är den svårkörd?", jag får då förmodligen världens bästa svar: "du kan ju prova så får du se"... Kan ju säga att jag inte riktigt hajade först, men jag var inte sen att tacka ja... Jag satte mig i monstret med andreas och vred om nycklen... IT´S ALIVE!!! Ner med den något tunga kopplingen och i med ettan... det sjuka är att bilen var hur lättkörd som helst, jag va skit skraj att jag skulle få kärringstopp eller nått, men nej nej!!! i me tvåan och det kändes faktiskt som svilken BMW som helst tills jag tuchade gasen.... *-*xvs'++*+adfw-*e/f.... WOOOOOOWWWW!!!! FYYYYYYYYYYY FAAAAAAAAN va den gick... Tunnelseende å tarmvred!!!!! den gick nåt enormt... det värsta jag har att referera till är en "vanlig" M3 e36 -93... i jämförelse så känndes den ungefär som min gamla volvo 360=).... kännslan var med andra ord helt enorm och skapade ett lika stort habegär... tyvärr så var det väldigt blött så det gick inte att dra fullt... men det lilla jag drog räckte en bra bit... den släppte utan problem på alla de sex växlarna..... på tillbaka vägen låg jag på trean i kanske 40-45km/h å tryckte på lite.... det är ingen idé å beskriva för det är nästintill omöjligt att göra det utan att gestikulera och skrika=)... å inte ens det ger fullrättvisa.... Kan bara säga att ett sånt monster måste jag ha... det sjuka var att bilen funkar som bruksbil, vilket koncept!!!! Det var den historien... var bara tvungen att dela med mig... MVH Richard | |
| Lyckos dig =) | |
|
Jag kan nog ge fan i damen hemma och läsa på autopower i stället......fy FAN........låter inte tråkigt.... MVH: Henrik ///M3 |
|
|
hahaha M3_LOVER! Men snacka om adrenalinkick, baksidan är väl att man aldrig blir nöjd med nåt annat då =) |
|
|
Chefen: Ja, precis, då ska man bara ha mer o mer, och dyrare och dyrare blir de....det är ju rätt gott för sånna killar som stylingkompaniet som kan greja allt själv och sånt...en annan måste ju lejja bort allt jobb..... MVH: Henrik ///M3 |
|
blitz |
finns det info eller bild på dena bil?? |
|
hehe jo så e det. Vissa har det lätt, men sen har vi nog en massa saker som inte dom har. Men det är livsfarligt att känna nån med grym bil. Man blir ju helt förstörd när man sätter sig i sin egen sen. Farsan har en E46 m3, tack gode gud att han inte kan köra så man piskar han =) Annars hade jag fått sälja E36:an direkt... |
|
|
Jasså, piskar du ifrån han? haha måste kännas jobbigt för han.. Vad har han för växellåda? Mvh Per |
|
|
Finn lite info om den bilen på Länk Gå in på arkivet har jg för mig att det är, finns flera bilar där. MVH/Berbel |
|
|
O fy fan...om min farsa hade haft en M3 E46 hade jag bara varit glad....då hade nämligen gubbfan fått ta min.....:)) Per: The Monster går bra?? Jag funderar på att fixa ett insug i rostfritt eller aluminium i vinter...ska bli kul o se hur de blir.... MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Henke: Jag vet inte riktigt, monstret står ju o vilar i garaget :) Din då? Har du fått iordning på den? Köp kolfiber ist, så kan jag köpa det av dig om du inte blir nöjd :D Mvh Per |
|
|
Min är inställd, japp, den är i ordning...behöver bara byta bromsbelägg och greja lite...men de tar ja te vårn som bönnera säger....haha... Haha, de tror ja säkert du gör....nja...jag tycker de e så jävla dyrt alltså.....25 lök e de fan inte värt... Har precis köpt mig en lägenhet som ja har helrenoverat nu så några 25 papp till en kolfiberbox är inte riktigt med i budgeten i år:::)) MVH: Henrik ///M3 |
|
| Grymt fula bilar på deras hemsida......ibland spelar inte hk någon roll;) | |
| ***Avis*** | |
|
Henke: Vad var det för fel på den då? Den bluddrar inte längre nu alltså? Mvh Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.