|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Grabbar... 8 km/h över? Lagbrott, javisst men kolla på hur fort folk kör på 30 vägar, lägg krut där istället! Försvarar inte fortkörning men ta de som kör fortare istället! Måste funnit fler på samma sträcka som körde fortare? Automat är bekvämt |
|
|
moose: Man kan prioritera fel inom avdelningen också. Om man anser att våra skattepengar bäst används genom att kolla folks hastighet på våra vägar 'so be it'. Jag tror inte det. Nykerhet, bältesanvändning och attityd i trafiken anser jag komma skyhögt över hastighetskontroll. Det verkar som att oroväckande många köpt hastighets-talibanernas argument rakt av... |
|
|
Apropå hastighet. Lite kul är det att denna tråd ligger nästgårds i trådlistan: Länk :-) |
|
|
Har upptäckt att polisen i Sundsvall är riktigt dåliga på att köra bil! I fredags åkte jag bakom en polisbil utanför en av stadens krogar när kärringen bakom ratten stannar vid vägkanten och precis framför mig gör en u-sväng! Ingen blinkers eller koll över axeln där inte! Och idag så är piketpussen på väg ut ur en rondell, självklart utan blinkers men halvvägs ur cirkulationsplatsen så ändrar han sig och kör rakt ut framför andra bilister! Bilen: Länk |
|
|
Cyberkallen: *** asg *** /Caspar Länk |
|
| Hahaha tycker denna tråden är jävligt intelligent om man jämför den med cyberkallens länk | |
|
Man kan ju fråga sig varför farthållaren inte går att koppla in under 30km/h.. Provade idag på 5'an och man måste upp över 30 för att koppla in den, man kan inte ens göra en återgå vid lägre hastighet. Annars är ju det ett utmärkt redskap för att hålla sig i rätt fart även i de lägre farterna. Eftersom 5'an dessutom har möjlighet att hoppa till närmast högre/lägre 10-tal km/h så är den perfekt på vägar som varierar mellan 30-, 50- och 70km/h. Två knäpp framåt eller bakåt och man har rätt hastighet igen!! Toppen BMW!! Nåja från 50- till 70-väg blir det ju gärna 3 eller 4 knäpp... :-) |
|
|
Casper: Finns inte så många vägar där det är under 30km/h om det nu överhuvetaget finns några?? Jo nu kom jag på det på vägen till jobbet vill minnas att snittet ligger strax under 30 visa dgr älskar dessa köer i stan |
|
|
Starre: Näe... men vill man använda farthållaren på 30 väg så måste man "bryta" mot lagen varje gång man skall koppla in den... Totalt Off-topic: Länge sedan Du dök upp på Z träffarna, Din bil har ju alltid varit en utböling så Du kan väl cykla ner till Brostugan i vår?? Givetvis är Du välkommen på Z Go-Carten Länk som en trogen Hang-around!! /Caspar Länk |
|
|
Ganska kul tråd de här.Satt å körde mellan Arlanda å Stockholm å drog en så där 120-125 i hasighet då en polisbil dyker upp vid min väntra sida,dom kollar på mig å jag sänker hastigehten till laglydigt 110 men hänger me dom då dom drar vidare.Dom var uppe i 123 k i timmen å svänger av vid upplandväsbyrondellen.Forsätter sen till macken för att köpa bla Läsk.Fattar inte hur dom kunde släppa mig da som kört i max 125 å vår kompis som kört 8 k för fort? BMW e lag |
|
|
Som många sagt tidigare det är stor skillnad att köra för fort på motorväg och 50-vag. Även många poliser är för att höja hastigheten på motorvägar till iallafall 130, så... Dessutom så är Din överträdelse mindre i procent. Både jag och vänner (och säkert de flesta här) har blivit släppta i VÄLDIGT mycket större överträdelsen.. /Caspar Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.