|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
alltså har inte polisen nåt bättre för sig ...... dom stoppade mig och gav mig en 1000 kroners böter bara för att jag körde 58 km/h i en 50 väg......... man blir så arg ..... fan min kompis blev misshandlad och fick 10 tusen i skadestånd....jag fick 1000 kr i böter för ynkliga 8 km/h..... jag har ingen förtroende kvar för polisen....... tycker att dom borde satsa mer på att gripa knarklangare och sånt iställe för att ge sig på lag lydiga männikor som mig....... svenskpolis = STORT JÄVLA SKÄMT | |
|
Polisen skall bland annat jaga brottslingar....och de lyckades faktiskt hitta en när de tog dig för fortkörning! Så laglydig?....inte formellt sett! Var det uppmätt hastighet 58 km/h eller rapporterad hastighet? De brukar dra av 3km/h från verklig hastighet, vilket då kan innebära 61km/h i realiteten... Sedan har du din missvisning på hastighetsmätaren, vilket borde innebära att du kanske hade någonstans mellan 65 och 70km/h på mätaren! Det finns alltid en anledning till att hastighetsbegränsningen är sänkt från grundhastigheten 70km/h, oftast är det ganska goda skäl till sänkningen. Dessutom brukar polisen välja hastighetsövervakning på 50-sträckor där det är befogat att hålla hastighetsgränsen... Med andra ord tycker jag nog personligen att du knappast kan bortförklara din hastighetsöverträdelse! Personligen tycker jag att det är bra när polisen väljer att göra hastighetskontroller på 30 och 50-sträckor där det ofta finns oskyddade trafikanter, före att göra kontrollerna på de säkra motorvägarna där det statistiskt är mycket mindre statistisk risk att en smärre hastighetsöverträdelse resulterar i en allvarlig olycka! Att sedan polisen inte har resurser att lösa alla brott är sant och kanske sorgligt....men det gör väl inte din överträdelse mindre? Du får ursäkta att jag låter gnällig, men i liknande fall som ditt tycker jag att det är patetiskt att skylla på polisen att du har åkt fast! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hade ingen kört för fort, skulle polisen slippa lägga resurser på att sätta fast dem. Bara en tanke.. Kör inte heller alltid helt lagligt, men står för det när det händer och accepterar konsekvenserna. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
| Hååler med dig Johan, kör man för fort så får man stå sitt kast! Inget snack om saken... | |
|
Håller med Arash MVH//Anton Att-Bromsa-Är-Ett-Tecken-På-Rädsla |
|
| Håller oxå med Arash. Det är inte så farligt att köra 60 km/h på en 50 väg. Dom borde verkligen satsa mer pengar på grövre kriminallitet. | |
| Poliser har skyldighet att ingripa vid brott och det du gjorde var ett lagbrott. Ganska enkelt. | |
|
Klart dom ska stoppa dig, du gjorde fel och det är deras jobb att se till så du inte gör det. Var ska polisen dra gränsen för vad som ska bötfällas ? Maximal hastighet i detta fallet var 50km/h, vid vilken hastighet ska dom bötfalla folk ? Kör gärna för fort om du så önskar men gnäll inte om du blir bötfälld för det. Ni som tycker att pengarna borde satsas på annan form av kriminalitet, om det hade skett ett rån/överfall eller något som är grövre än just fortkörning.. tror ni inte att polisen hade prioriterat det brottet före er fortkörning ? Det är jag helt och fullt övertygad om att dom hade gjort. Men vad ska dom göra när det begås ett brott mitt framför näsan på dom ? // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| Håller med arash vissa snutar borde ta och tagga ner där är fan inte i new york dom tjänstgör vilket man kan tro på vissa ibland.Stoppa folk som kör lite för fort och leka maktmissbrukare kan dom men våldtäktsmän och annat avskum kan dom inte sätta dit.Och jag tror nästan alla här har kört för fort någon gång eller? | |
|
519 jimmy: Du har helt rätt ;-) MVH//Anton Att-Bromsa-Är-Ett-Tecken-På-Rädsla |
|
|
På vilket vi är det maktmissbruk att förhindra/stoppa ett klart brott ? Sen har inte denna tråden med att göra om hurvidare vi har kört för fort någon gång eller inte att göra, utan i grund och botten handlar den om den bristande respekten för polisen. Har man gjort fel så har man, då får man betala för det. Inget att gnälla om, Ta böterna som en man istället för att vara tjurig för att du åkte dit. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Lite intressant att de som tycker det är ok med överträdelse är under 24-25 år. De andra över. Kanske är befogat med höga premier på försäkringen för den åldersgruppen under 25år eller? ///BMW - Was sonst! |
|
| Nu har detta kanske inte riktigt med tråden att göra men att det ofta förekommer makt missbruk bland snutar är att tydligen aldrig kan ställas ansvariga för fel dom begått.Ingen polis vågar sätta dit en kollega och dom brott som utreds som begåtts av poliser då.Vilken åklagre stöder inte en polis tror ni.Tycker ändå att det borde finnas viktigare saker än att jaga folk som kör lite för fort men det är klart att det alltid är lättare att jävlas med vanligt folk än dom som sitter högre | |
| Och haha skulle det bara vara vi under 25 som kör för fort det var en nyhet för mig ser ofta motsatsen kan jag säga | |
|
Nej, det sa jag inte. Jag kör själv för fort ibland och jag har fått böta för det. Och visst sved det, men jag är ju medveten om att jag gjort fel så varför klaga. Jag kör fortfarande för fort då och då men jag har oftast inte mer bråttom än att jag kan köra lagligt. Poliserna hade väl som uppgift den dagen att stå där och kolla just fortkörning. Ska de då strunta i att inte bötfälla fartsyndare så gör de ju inte sitt jobb. Jag är dessutom säker på att de står där av en orsak. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Om vi alla körde enligt gällande hastighet skulle Polisen kunna syssla med andra brott så som jaga bovar ta fast knarklangare. Men så länge folk inte håller rådande hastigheter så måste Polisens små resurser vikas folk som inte kan respektera den hastigheten som gäller. |
|
|
Aha. Ännu en "jag-har-åkt-fast-tråd". Då kommer hycklarna fram. Man pekar gärna finger åt stackarna som åkt fast men begår samma brott själva, eftersom de flesta erkänner att de själva åker olagligt fort emellanåt. Hand upp den som är utan skuld. Hand upp den som ALDRIG NÅGONSIN kört för fort på en 50-sträcka? I ett demokratiskt samhälle har man all rätt i världen att gnälla på polisens arbete. Jag tycker deras prioriteringar suger stora granstockar och mitt förtroende för trafikpolisen är noll och intet. |
|
|
Receptet är väldigt enkelt för att slippa böter: Skit i och stanna ;) Har funkat för mig iaf!! *Blundar o håller för öronen så jag slipper se o höra all skit jag kommer och få för detta =)* MVH BJÖRN |
|
|
alltså grejen är att det va bilar som körde om mig........ varför stoppar dom just mig....... var det för att jag är ung.... var det för att jag kör en bmw...... var det för att jag är invandrare....... detta hände igår kl 10 på morgonen när jag va på till högskolan... säg va ni vill men tycker fortfarande att det löjligt att man stoppar någon som kör 10 km/h för mycket...... tänk er om jag hade inte hade godkännt böter ...... hur mycket skulle detta kostat staten och där med skattebetalarna, alltså åklagren måste kollas in ..... polisen måste komma till rätten.osv...... jag har tagit som en man........men tyckte bara att polisen borde göra nåt annat med sin tid ..... dom grova brotten har ökat markant dom senaste åren här i västerås .......så man kan ju undra vad polisen gör om dagarna ....... svenskpolis = STORT JÄVLA SKÄMT |
|
|
Jag är 21 och är av den åsikten att om man begår ett lagbrott så ska man åka dit för det, oavsett vad det rör sig om för något. Jag kör nästan alltid för fort (dock under gränsen för körkortsindragning) och är medveten om att jag begår ett lagbrott då. Visst skulle jag bli arg om jag åkte fast, men inte på polisen utan på mig själv. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
cyberkallen : Du har missuppfattat inläggen mot fortkörningen. Det handlar inte som hycklare, det handlar om omoget uppträdande från inläggets startare. Begår man ett medvetet brott och blir straffad enligt gällande normer får man finna sig i sitt läge. Att anklaga polisen för - "tycker att dom borde satsa mer på att gripa knarklangare och sånt iställe för att ge sig på lag lydiga männikor som mig......." - visar en viss arrogans och omogenhet. Var går gränsen för vad polisen bör ingripa mot? 180 km/h på 30-väg? Eller kanske grov stöld? Snatteri är väl inte så farligt va? ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.