AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
975

USA importerad 325 e36, bra eller inte?

Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Är det någon skillnad på en sådan än en vanlig ifrån Sverige eller Tyskland? Tänkte på det eftersom m3an har väl typ bara 265hk i USA!?
Det skall inte vara några större skillnader.
Motorerna är lika så vitt jag vet.

USA M3:orna hade 240hk, men det var för att motorerna byggde på M50 och M52.
Samma motor, dock annat som skiljer. Men är den svensk reg. ska det inte vara några problem.
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Ingen som vet exakt vad som skiljer då = (
Mjukare chassi eller fjädring kanske?
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
annat värmepaket kanske? stolsvärme? strålkastarspolare? som exempel vad jag tror kan skilja sig

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Ja okej... Verkar inte som att det skulle va nått speciellt dåligt med en sån då!?
Det som jag tycker skulle vara störigt är nog graderingen på mätarna. Kanske är dubbelgradering så det funkar iofs.
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Ja just det ja... Det tänkte ja inte på! Lär ju vara i mp/h

Det skulle va störande : (
Om graderingen är samma som på E39an så går det bra att köra efter den.
Angående värmepaketet så beror det på om de valde det eller ej, många delstater har ju samma kalla klimat som sverige.

Det vanligaste som skiljer är andra strålkastare och så klart hastighetsmätaren.
ILiveToRide: Det är dubbelmarkering på i stort sett alla modernare bilar i USA, däribland E36. Detta gäller faktiskt även amerikansk tillverkade bilar. Canada (som är storkonsument av amerikanska bilar) och dit många amerikaner kör har tex km/h.

En E36 från ex Californien borde vara i stort sett fri från rost pga klimatet. Man bör nog dock underedsbehandla/rostskydda en sådan bil om den skall rulla här under vintern...

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.