|
|
|
|---|---|
| Någon som sett var det säljes replika spoilers till e12 530MLE | |
|
Är det M535i fronten du syftar på ? Isf. kolla på www.firstfives.org 's forum, det är ganska många som har konverterat till den fronten på bilarna, men jag tror dom har investerat i BMW original fronten. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
| nja inte riktigt, 530MLE är snarlik M535i fronten. Iofs så kanske man kan plasta om en för att likna MLE fronten? | |
|
M530MLE bygger väl på första generationens E12, men vad är det som skiljer den fronten från M535i E12? Men annars Pelle så tycker jag att du ska satsa på den tidiga Alpina-fronten, den är riktigt grym men förmodligen ännu svårare att få tag i. /markus |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Håller med dig Pelle, 530MLE-fronten är snyggare. 530MLE: Länk M535i: Länk Jag har inte hört talas om någon till salu. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Pelle : Är du säker på att det inte är bara monterat någon form av svarta täckkåpor på en "vanlig" M535i front? Listerna och monteringsdetaljerna ingår inte i själva M535i fronten utan levereras separat. ... luftintagen ser minst sagt skumma ut på 530MLE man ser inget genom hålen så jag tror på att det sitter någon form av svarta kåpor där. Vad anser ni andra ? ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Du kan ha rätt där Niklas. På den svartvita bilden ser man det tydligt (på länkade sidan). 530MLE ser lite smäckrare ut, men det beror nog mycket på hur lackeringen (stripes) ser ut. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Jag har verkligen försökt att se på bilderna vad som skiljer mellan m535i och MLE. Bilderna kanske lurar mina ögon men jag tycker att det är viss skillnad. Men jag är absolut inte säker. Får hoppas att fler kollar in bilderna och ger sina synpunkter.. Markus; det är ett annat alt. Men som du nämner säkert dyr och var hittar man en?? En annan sak, vad tycker ni om motorsport dekalsättet mot silver bakgrund. På en vit bil är det helrätt men en silver...tja??? |
|
| Mailade faktiskt till ALpina idag om just denna spoiler och de sa att den fortfarande tillverkades och kunde köpas via BMW! Pris vet jag inte men skulle gissa på 4-5000:-. Det är denna look du ska satsa på! --> Länk | |
|
Hmm... den enda spoiler BMW kunde få fram förra året var den nyare snö-plogen, Kan vara så att dom inte ville ta den från tyskland men jag är tveksam då dom får ta det mesta man beställer till e12 därifrån. Den nyare kostade iaf. ca 4500kr . Men Alpina tillverkar nog det mesta på beställning. En annan sak jag har velat få fram är stänkskydden som alpinabilarna har bak men det var tvärstop :o( .. såldes några på ebay idag men han ville inte skicka till swe. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Pelle : Jag har bilder på en polarissilver 533i (ännu en udda e12) med just motorsportränderna, och en bild på en finsk banbil som dock har 3.0 csl ränder (smalnar av i slutet) men ger en hyfsad uppfattning. Jag mailar dem till dig. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
Be 726 523iT LCI -07
Har du en länk till ebay på stänkskydden, jag hittar dem inte. Bara lite nyfiken! Är du säker på att det var helt kört med frakt till Sverige. Ibland så är det bara förvalt när man lägger in annonsen att leverera bara inom "hemlandet". Jag har råkat ut för detta ett par gånger, men säljaren har ändå skickat hit när jag har frågat snällt. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Länk Jag har fått bättre svar från säljaren och han skickar till sverige för 8.20 EURO landvägen alt. 12.50 EURO flygfrakt. ....men dom börjar bli i det dyraste laget nu. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Niklas tack!! Marcus; Alpina look...hmm. Nu så blev jag splittrad igen *s* Det såg inte alls fel ut med M-dekor mot silver. Ska höra med förenade bil i Malmö om priser osv både på motorsport spoiler och alpina spoilern. |
|
Be 726 523iT LCI -07
Niklas; Fick du stänkskydden? De såg riktigt fina ut, jag skulle också kunna tänka mig en uppsättning. Jag har inte uppmärksammat dessa förut. Synd att de inte finns att köpa längre. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Bert-Ola; Nepp, dom vart alldeles för dyra i min smak, frakten hade ju gått på några kroner oxo. Jag är dessutom inte helt hundra på att det sitter samma på e12 som e28 men dom borde passa. Men jag har inte gett upp ännu :o) Dom är anpassade för 225:or bak, utan stänkskydd så blästras bilen ganska kraftigt. Dom är ju klart snyggare än stora gummilappar bak. Pelle; Alpina looken är den jag kör på, eller iaf. någorlunda tidsenligt. M-dekoren på silver tycker jag personligen är snyggare än på en vit bil, finns ju många 3.0 CSL som bevis ;o) ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.