AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.847

Extremt billiga X5:or i UK

Sida 1 av 2
Har kikat lite på X5:or från USA och Tyskland. Då ramlade jag över dessa extremt billiga X5:or från England/london.
Att nått är skummt är ju ganska klart, men vad är det dom håller på med och vad går bluffen ut på?
Bilarna finns ute på både Mobile och Autoscout24
[url]Länk
[url]Länk
[url]Länk
[url]Länk

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
De med bilder är ju t.o.m. västerstyrda!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
troligen vill de ha handpenning, från så många som möjligt....

mvh Johan
Det är uppenbarligen en blåsare. Mailade honom i somras angående en mc (han hade många ute på annons, olika telenummer i alla) och fick en form av standardmail som svar (ett mail som passar in hyfsat på alla hans objekt). Akta dig för den här killen om du inte vill bli blåst.
Sådan här bil vill jag ha.

Vad tror ni han vill ha ut från de här annonserna?

Läs Johans inlägg en gång till så förstår du nog vad de är på jakt efter.
är du säker på det T.P?

Om något låter för bra för att vara sant så är det sällan sant....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
@avbytaren: Efter de mailen jag fick så är jag åtminstonde säker på att det är en blåsning. Och då är det säkert en handpeng de är ut efter. Tänk själv, är det realistiska priser?
Nej T.P

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Ska kolla med mina engelska kollegor om dom har någon kolla på detta.

///MVH Hasso
Länk
Att det handlade om blåsning tvekade jag aldrig på:). Men vara bara nyfiken på hur han hade tänkt att blåsa nån som kommer dit för att köpa bilen, vilket jag antar att alla/de flesta som köper bil skall göra.
Handpenning lät som en rimlig förklaring..Tackar
Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Det måste vara bluff. Vänsterstyrda bilar är visserligen hyfsat billiga här i England men inte såå billiga.
Skulle gissa att en riktig bil kostar ungefär 3 gånger så mycket.

MVH/Dan
523-00
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Det påstås också att det inte är ett Londonnummer ??

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Det är inte ens ett riktigt nummer
Det som börjar på 07 är mobilnummer men då fattas det en siffra.
Provade att ringa nu men 004-0741587946
finns inte.

MVH/Dan
523-00
Fanns det inte X5:or ombord på den fraktbåt med bilar som sjönk i kanalen? De kanske har torkat upp nu? :-)
nee,, d va XC90:s och dom e skrotade nu,, pga. försäkringsregler,, hörde dock att d hade testat att starta en efter torken och dom funkade,, slöseri!!
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Mailde mitt intresse på ett par Cayenne på Mobile som kostade runt 300K

Fick standardsvar + att bilen kunde reserveras mot 3000 Euro.
Dessutom skulle betalningen gå via Mobile / Finance (finns inte)
Nu är det så att en kompis bor i London och kan kika på bilen på studs vilket jag meddelade säljaren. Annonserna försvann illa qvickt.
+ Att jag mailade Mobile och rapporterade bedrägeriförsök.

Tips. Handla personligen, med bilen inom synhåll, och med alla uppgifter registrerade, som säljare etc DS

M3/// Mullret
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
JonkenSTHLM;

nja, det fanns fler märken ombord, även BMW. Däremot var majoriteten Volvo och just XC90.
Hej, jag har varit i kontakt med en kille i engalnd ang en X5 -04 1000mil diesel för 34 000euro, de är väll billigt, men är det för billigt??.

Killen har faxat kopia på briefet, men nu till det konstiga, han erbjuder sig att skicka hem bilen till mig med fraktfirma för att jag under 3dagar för kontrollera bilen, därefter köpa den om ja vill ha den.....är detta möjligt eller vart ligger blåsningen, jag bifogar hans text från senaste mailet, VAR E BLÅSNINGEN?? Alltså ingen förbetalning...

Dear Sir ,

Thank you for your email.You can see the pcitures on the mobile.de and you will see the wheels where is !

In this email you have the car documents scanned .

I do not need any money in advance and I do not have time for bad jokes ... so please tell me now if you have serious intentions .
I will suport all the shipping taxes and all the cost.I want to tell you that I do not need any money in advance !!!I will send you the car through an shipping service direct at your home address and you will have 3 days time to inspect the car .
I found also a service who can help us to make the transaction easy , fast and secure .They accept as payment method only bank account .

Now I'm waiting your reply as soon as possible .
Respekt

Blir ja lurad och isånt fall hur?????
Mvh/Andreas
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
JA du är utsatt för bedrägeri, bilen finns ej.
Så glöm detta, finns tidigare inslag om detta och har både skrivits i dagspressen och div motortidningar om denna bluffmetod i olika utföranden och villkor.

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.