AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.325

nått annat än turbo..

Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
Tjenare..
Många trådar här handlar om att turbo konvertera.. vilket jag oxå har funderat på.. men va finns d för andra alternativ?? va kan man göra om för att få lite piggare motor om man inte väljer att turbo konvertera??

//Gandsjö
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Lustgas eller kompressor.

iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Fast det beror ju på vad du menar med "piggare motor", men eftersom du tänkt på turbo så gav jag förslag som är i närheten. Blir nog väldigt dyrt om du ska sugmotortrimma endast.

Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
Har en M20b25 motor.. dvs 170hk.. skulle va kul att få upp den över 200hk iaf.. kompressor verkar ju lite intressant.. till vilka priser kan man hitta d??
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Kompressor är ju i regel dyrare än turbo, men vill du bara ha 200hk så bygg en 2.7:a, porta toppen, trimkamaxel och avrunda med ett trimchip alt. mappning så har du garanterat 200hk. Finns mycket skrivet på detta forum om hur man går till väga för att bygga 2.7 M20.

/markus
För att nå ca 220hk så räcker det med extraktor, portning, rätt kamm, hårader ventifjädrar så att du kan varva mer,större spridare och LMM samt en mappning hos TCS. Behöver inte vara 2,7 liter för att det ska bli bra, även om det några "gratis" hk. Tyvärr så är allt annat än överladdning inte speciellt kostnadseffektivt.

Länk
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
markkus: Oki.. då skulle jag ju lika gärna kunna lägga i en turbo i sånna fall ju.. :-)

Bäckis: D du nämner låter ju rätt bra.. men skulle d bli billigare att konvertera än att trycka dit d du nämnde?? runt 220hk va väll va jag tänkt från början innan jag kom in på turbo.. E inte så bra sånt här än men man vill ju lära sig ;-) o me en far som fd. BMW mekare så ska d väll inte bli så svårt... hehe..

du säger rätt kamm.. kan denna vara rätt: Länk ?

//Gandsjö
gandsjo@bredband.net
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Annars så måste ju enklaste sättet för dig att få bättre prestanda att konvertera om bilen till manuell växellåda, då kapar du nästan 2 sekunder till 100km/h. Om det nu är din E34 du tänkt trimma dvs.

/markus
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
Stämmer d e min E34 som ska trimmas litta...

//Gandsjö
gandsjo@bredband.net
Gandsjö:
Det blir förmodligen inte billigare om du löper linan ut med autronic sprut eller nått annat eftermarknadssprut.. men du får mycket mer hk / krona....

be
114
beatnik
BMW 520iT -92
www.danbmw.tk
Verkar vara många som bygger om motorn till 2,7L. Hur ändras motorkaraktären om man gör det? Med längre slag borde den bli mindre varvvillig?
be
114
beatnik
BMW 520iT -92
inget märkbart mindre varvvilligare
vilket tjänar man på i längden om man vill trimma en 325:a??sugtrim eller turbokonvertera??blir det mkt skillnad om man bygger om till 2.7Bygg om till 2,7L?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.