|
|
|
|---|---|
whywhy99 |
Tjena! Bytte nyss bort min 320D -00 mot en 320 (bensin) -02 Tycker att bensinaren känns väldigt mkt slöare. Är jag knäpp eller ?Det skiljer ju ändå 20 hk mellan bilarna, så min nya kärra borde inte kännas slöare. Hur kan jag kontrollera om lmm är knas ? På Dieseln kändes det direkt, då turboknuffen uteblev. |
|
Dra din bensinare till 6000varv får du se att den vaknar, se till att oljan är fräsch och varm bara så är det inga problem. Tror du saknar det enorma vridet som deiseln har relativt sett mot bensinaren. Är ju så att vridmomentet gånger varvtalet blir effekt. MVH // Harris |
|
|
Det e inte så konstigt att det känns trögt! Jag skulle tippa att du har 150 hk gamla motorn jag som har 2.2 liters motorn med 170 hk känner att bilen inte är ngn pigg bil. Vridmoment = kass på våra bilar vill man ha kul får det bli 330 eller M3 :-))) BMW M-POWER |
|
|
Är ju en 02 han har så det är 170hk. Visst det skiljer 20hk men också över 100Nm till dieselns fördel... /Johan Min bil: Länk |
|
|
320d Touring -00 = 136hk, 0-100: 10,1s 320i Touring(?)-02 = 170hk, , 0-100: 8,2s Däremot kan karaktären på motorerna skilja, dieseln har mer effekt på låga varv. Prova att varva bilen lite mer, så ska du se att det händer saker. Om inte, så bör du nog kolla upp så att allt står rätt till. Uppdatera gärna din profil med rätt bil. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
2.2-litersmotorn är ingen racer direkt. Sävlig gång och effekten högre upp i registret ger en annan motorkaraktär. Som ovan inlägg säger, testa att dra den lite högre varvtalsmässigt och du ska se att det händer lite. Jämförde nyss med volvos 2.4-litersrova på 140hk å maken till trött motor får man leta efter. Undrar de var riktiga hästkrafter eller om det vara ponnykrafter?! :-) (i V50). Allt är ju realtivt förvisso ... BMW:a raka sexor är lenare coh tystare i gången samt relativ bra avskärmade ljudmässigt varför upplevelsen blir en annan. ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
Man får vad man betalar för. Jag är iallfall nöjd med min 320i (170hk) och upplever den som en trevlig maskin att köra med. 0-100 på drygt 8 sekunder är väl inte några dåliga prestanda för en Svensson-version av BMW?? Vi talar trots allt om en vanlig bil som de flesta har råd med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.