AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
904

Byta Ac till ACC

I bilen finns AC men den saknar klima. Hur mycket grejer behöver bytas ut för att få klima mer än panelen? Någon som genomfört något sådant byte? Bilen är en E39. Vad kan det beräknas kosta? Nytt, beg?

Tacksam för svar!
stefannorr
Tycker inte de är värt de,huvudsaken är väl att du har ac,,,ja har haft bara ac i tidigare bilar och de duger väl bra...nu har jag acc med restvärme..en klass bättre men som sagt nog duger väl ac om man inte har plenty of money.
Jo, visst är AC huvudsaken men grejen är den att jag är ganska intresserad av att installera stolsvärme på samma gång och på den panel jag har nu finns inga strömbrytare för detta. Stolarna har värmeslingor men av någon märklig anledning är det inte draget några kablar från dem...
Be
223
Benny 540
540i touring 6vxl
Den panelen som stols värmen sitter i är innte i hopsatt med klimat panelen.
Har du innte acc så får du byta hella värme paketet.
Jag har en kommplet klima ligande om du är intreserad.
Det är ju liksom inte bara panelen utan ett antal spjällmotorer för att göra jobbet du gör med vreden.....
Så mycket mycket jobb blir det.....

Säker på att stolarna har värmeslingor så att det inte är sensor mattor för airbagsen?? ( se: Länk )
Tyvärr är det så att det här är en tämligen ovanlig bil utan ACC något som du tyvär kommer att få lida för den dagen du skall sälja...( man får ju hoppas du fick ett bra pris..)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Ri
240
Richard V8
540iAM -00
Eftermontea ACC låter VÄLDIGT dyrt, inga plug and play saker direkt.
Bättre byta bil som har utr. :)

Tack för svaren. Då har jag insett att jag får leva med detta och så hemskt är det faktiskt inte. Ska eventuellt byta den till våren ändå. I övrigt är jag jättenöjd! Superbil!
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Jag har en -83 Volvo 760 med helautomatisk ACC fungerande om du är sugen :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.