|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte en bil idag, en 520.. Skatten debiteras i oktober, jag köpte den idag, Ringer jag Vägverkets telefonsvarare säger den att det finns obetald skatt... Vem har skatten? | |
|
Den som äger bilen första dagen i månaden som skatten ska betalas är skyldig att betala den (tidigare ägaren alltså). Eller är jag helt ute och cyklar?? |
|
|
så stog det på regbeviset med, men om han skiter i att betala skatten vad händer då? Kommer inte jag att få ngt skattemärke då lr? Mvh |
|
|
Du får körförbud tills skatten är betald! Han får påminnelser och krav men DU får inte använda bilen! Skattemärket kommer när det är betalt. Automat är bekvämt |
|
|
det är ju sjukt? Hur kan man göra om jag vill betala, lr måste betala skatt då??? |
|
Paap Reeder |
... vem har den sk överlåtandehandlingen? Postar han inte den äger du heller ingen bil ...... men har fri parkering ett tag framöver s a s. MVH /// Paap R |
| vad menar du?! egentligen!! | |
|
Är lappen "anmälan om ägarbyte" inskickad?? eller skall din skattskyldige "vän" skicka in den?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Den är inskickad ja.... | |
bustorp |
Har du gjort det eller TROR du att han/hon gjort det? Har du skickat den är skatten säljarens. BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
Paap Reeder |
Hej kovo! Precis som kompisarna ovan säger så är det "livsviktigt" att den lappen med namanteckningar hamnar hos vv. Oerhört märkligt system vi har med detta!!! Man hamnar helt i händerna på en som vill vara oärlig.... och man kan inte rätta till det med rimligt besvär. Knepet är isf att tvinga honom snabbare till brevlådan genom att skaffa sig saftiga parkböter ty de går till den som är reg som ägare på vv. 10 felpark á 800:- ....... kan sätta fart på vem som helst till en postlåda. Men akta dig för att få bilen bortforslad ty då kommer han och löser ut den. MVH /// Paap R |
|
Jo men det är inga problem, det var inga oärliga personer, mkt noggranna både med kvittot, pappret m.m... Skatten skall betalas denna månad, och har alltså ingen skatte skuld än så länge, det jag undrade var bara om jag behövde betala skatten eller om han är skyldig, och vad som händer om det skulle vara så att han skiter i att betala skatten.... Gubben var 65+ gammal... |
|
|
Du kan tyvär inte köra förrän han betalt skatten.. Det lär han göra förr eller senare om han inte vill ha mer än bara påminnelser hem i brevlådan. Betalar han inte så ring och prata med han.. Han kanske inte vet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.