|
|
|
|---|---|
muppen |
Tittade hos Bernats Bil idag i Stockholm. Där stod en M3. Men det verkade så skumt... fronten hade ribbor och ej hönsnät som M3 ska ha. Det var en -95 som hade gått 6400mil och kostade 139000kr. För lågt pris ? Sen hade dom angett 245hk och ej 286hk. Sen var hastighetsmätaren bara graderad till 240. Det står att det är en USA-import. Jag tycker den verkar skum, är det såhär på en USA-bil eller är det i grunden en omgjord 325 eller 328 ? Fick ej möjlighet att kolla närmare eller provköra den. Skum ? |
|
Hej muppen! Kan vara så att det är en USA modell. Pga stenhårda avgaskrav i delar av USA, så fick motorn inte vara i org. utförande. Jag säger inte att det är så, men det är ganska troligt. Har en morbror som bor i LA och han har en Honda NSX med ca 50-60 hk mindre än vad modellen har här i Europa. |
|
|
Det kan stämma att det är en M3 US då har den bara ca 245Hk.. Jag tror att de använder samma motorblock som finns i 325:an men att den är trimmad av bmw. Det stämmer att de gjorde den offringen med motorn pga avgaskrav.. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
Skit i den där bilen.. Den har varit krockad. Det var nån som provkörde den rakt i en stolpe förra sommarn.. Fråga dem om den varit krockad. |
|
|
Skulle icke köpa en US m3'a! Det är inte samma sak, uppborrad 2,5l till 3l tror jag. Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
|
troligen som tidigare sagt läste om den förut nu kommer jag dock inte håg URL:en kan återkomma om jag hittar den.. För övrigt KÖP DEN INTE!!! |
|
muppen |
Där ser man, då kanske det förklarar saken. Nej, jag skulle inte köpa den och absolut inte av Bernats. När jag började prata om dom här grejerna ryckte säljaren på axlarna och drog sig undan. Han vet förmodligen mindre om denna bil än jag gör vilket är riktigt skrämmande. |
| Det stämmer nog gott att det kan vara en USA imoprt, dom har bara 245hk i usa pga miljöregler i Californien vilket är den stat som har högst krav på miljöutsläpp. | |
| bilen är flyttgods från usa. jag var spekulant ett tag men ruttnade när jag såg att halva bilen var röd under den "nya" lacken (mörkblålila). under gummilisten runt bakrutan, i bagageutrymmet och vid tanklocket ser man tydligt att bilen varit röd en gång i tiden (ingen slipning/spackling här inte). åtminstone halva bilen (bakre), vilket verkar mkt skumt. en rekondare trodde att man hade skarvat ihop två helt olika bilar, + att han avrådde mig från att köpa skiten, vilket t.o.m min mamma kunnat räkna ut, med arslet. jag såg den på deras verkstad när den var krockad, inga spår av röd lack i varken framskärm eller huv, där lacken hade släppt pga krocken. skippa den bilen. för övrigt så skulle jag få betala 135. skål | |
| Bernats bil är underbara. Gå in på Länk och kolla skylten på Nissanbilen på förstasidan. Hyfsat spegelvänd.....Kvalitet på allt de gör! Skål! | |
|
M3'an släpptes väl inte i USA med den "riktiga" motorn pga att den skulle bli avsevärt mycket dyrare än nuvarande. Tror inte BMW's ingenjörer skulle haft några problem att klara avgasreglerna.. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Vet inte varför de inte tog in den riktiga M3:an i usa, nån här har säkert rätt :) Kostnad eller miljö är ju rätt bra gissningar. Motorn är en M50B30 eller S52B32beroende på årsmodell, båda ger 245hk de är angivna till 240hk i usa eftersom de har annan defenition på en hk. Båda är borrade, M50 respektive M52. Inga riktiga S motorer alltså. De riktiga M3 motorerna är ju S50B30 (286hk) och S50B32 (321hk). Den amerikanska S52B32 (hel alu) är dock betydligt lättare än S50 motorn. |
|
| David: Som Kalle Grönlund sa så är det faktiskt så att Californien har dom strängaste avgaskraven i världen. Så det har inget med att BMW inte skulle ha lyckats med avgasvärdena eller inte. Och amerikanarna om några har väll råd att punga upp så att det räcker till en M3a?? | |
|
Hej på er. Är det bara motorn som skiljer eller har dom sparat in på annat också? Mitt tips är iallafall, undvik dessa bilar. Ola |
|
|
Gutte: Saxat från Bimmer (Amerikansk BMW-tidning)april 98: WHY NOT HERE? I would never suggest thet the U.S-specification M3 isn't a wonderful car , but why doesn't BMW even offer the Euro-spec engine here as an option? Does BMW think we can't handle horsepower in the land of the 4,6-second quarter-mile ET in pro drag racing? Give me a break. (And give me that car) RUSSEL SEAVER , Calabassas , California Svar: The severly car crazed like you and I would no doubt have little trouble driving one , but the European M3 engine is far peakier in its power delivery. The U.S. engine gives a fatter , lower torque band at the expense of really high-rpm horsepower. If BMW did bring the European M3 engine over to the U.S.,it would inflate the M3 price tag by roughly $12000 , cutting off more than half of the car's buyers. Over 7000 M-cars found homes in North America last year. That's about ten times as many as were sold in Germany. This alone doesn't make our version a better car , but it speaks to the affordability of the U.S. car. Are You prepared to pay $52000 for an M3? Detta är lite kortat av mig pga skrivkramp.. Men om intresse finns kan jag ev scanna in artikeln.... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
muppen |
Att den är krockad i fronten, förklarar det varför det är ribbor och inte hönsnät ? Att dom kanske satt dit en vanlig M-front istället. Eller är det ribbor på USA-modellen ? |
|
Bernats bil skulle jag ej köpa av.. De repade min 300ZX på service för ett antal år sedan. Det resulterade i omlack av en dörr. Deras kommentar " sån´t händer" Undvik dem... |
|
|
M3 kom till usa med en midre motor p.g.a. Att den skulle blivit för dyr! Precis som DAVID skriver, M5 3,8l importerades aldrig av BMW till USA, däremot finns några privat importer, det var p.g.a. avgaslagarna. Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
| Det stämmer att det ska sitta ribbor i fronten på Usa mod, stod en sådan på Novation i Uppsala förra året, med skylt i rutan - Usa inport, m3- 245 hk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.