AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.531

Hur att svärta sufletten ?

Ke
122
Kentx

335d Coupé -08
Hej !

Är det någon som har ett bra tips på hur man får sufletten svart och grann ?
BMW:s impregnering hjälper då inte. Kanske finns det något annat medel i fackbranchen.

M.v.h. Kentx
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Tro det eller ej, men jag har använt svart skokräm till min sufflett. Visserligen är den 43 år gammal och var inte så vacker när jag köpte den, men det funkar.

Kan kanske bli lite kladdigt om man inte är noggrann och torkar av allt överskott.

Mats
Ke
122
Kentx

335d Coupé -08
Nu ligger pärlan i vinterdvala, men jag ska testa till våren.

M.v.h. Kentx
Skokräm??? Det skulle inte jag testa på min sufflett i allafall. AutoGlym har ett cab-vårdskit har jag sett. du kan även prova meguiar 40 på suffletten. enligt en som jobbar på maguiar som jag träffade på bilmässan skulle den funka bra även på suffletten. jag har dock inte prövat själv ännu då min sufflett forfarande är svart och fin, men jag har hört mig för i förebyggande syfte. jag tror skokrämen inte är bra för gummeringen i suffletten så hoppa över den övningen.
Vänligen Magnus

"Your Toyota is not fantastic"
Ke
122
Kentx

335d Coupé -08
Var hittar man dom grejorna ?

M.v.h. Kentx
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det finns ju sån här kappelimpregnering för båtar, akappela tror jag den heter, den har infärgning med i impregneringen och är nog bättre att använda än skokräm. dock hyggligt dyr men du får ju en bra impregnering också...

/Christofer
AutoGlyms bilvårdsprodukter hittar du på Micro, mycket bra produkter för övrigt.
Meguiars produkter kan vara lite luriga att hitta på vissa orter, men kolla med kem och rekondhuset i Järfälla fråga efter Håkan, han kan fixa meguiar 40 åt dig. 08-664 67 75.
Lycka till.

Höll på att glömma...
Länk

parolof
Använder Renovo till min MGBs sufflett funkar nog på BMW också:-) Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.