AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
672

Extrastrålkastare till specialpris

Es
67
Essen
M3 E92 -08
X1 E83 -14
BMW vill att vi inte ska blända omgivningen med våra strålkastare, utan med en ren bil.
Ändå erbjuder dom extrastrålkastare Xenon som "bara kan användas tillsammans med bilens ordinarie helljus"... är det inte precis vad man gör då, bländar? Vilket dessutom är olagligt.

5.995 riksdaler för att åka omkring och reta upp sin omgivning ännu mer. Stackarna med mindrevärdighetskomplex kommer få ännu mer vatten på sin kran...

Är detta bara ytterligare ett utskick som jag totallt missuppfattat?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag har inte sett "erbjudandet" men förstår inte din fråga, vad är det för fel på extraljus med xenonlampor i?
Och vad är det som är olagligt?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Förstår inte riktigt frågan...

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
""..extrastrålkastare Xenon som "bara kan användas tillsammans med bilens ordinarie helljus"... är det inte precis vad man gör då, bländar? Vilket dessutom är olagligt.""

Nej, det är ju precis helt rätt. Du FÅR INTE enl. lag använda helljus så att det bländar någon annan, och det är ju mycket riktigt då BMW vill att vi skall nyttja dessa Xenon-strålkastare. Inte till halvljuset....
Så jag förstår inte heller frågan/påståendet ;)

/Patrik

___
Touringklubben: Länk
Es
67
Essen
M3 E92 -08
X1 E83 -14
ErikW: Jag tolkade det först som om att man måste slå på helljusen för att få extraljusen att fungera; denna kombination hade ju varit olaglig.

Men det skall väl vara som så att man inte använder dem tillsammans med halvljusen - utan i till helljusautomatik, fast då med helljusen släckta.

Skyller på att låg syrenivå mellan öronen.

Det är väl inget fel på Xenon i sig, menade bara att OM man nu hade varit olaglig så hade bara alla som redan irriterar sig på dom som kör BMW irriterat sig ännu mera...
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Essen:
Jag tror du har missuppfattat något här ;)

Helljus får du har precis hur många du vill (nåja, det får inte bli en trafikfara p.g.a. dålig sikt o så) så jag antar (utan att ha sett erbjudandet) att det är vanliga, hederliga extraljus som förstärker ditt helljus och dessutom är av Xenon-typ.
Eller är jag ute o cyklar? ;-)

/Patrik

___
Touringklubben: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det är inte tillåtet att kunna tända extraljus utan att ordinare helljuset lyser (förutom dimljus).

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Es
67
Essen
M3 E92 -08
X1 E83 -14
Patrik_N:
Erbjudandet handlar om att man ersätter dimljusen med Xenon extraljus.

Och ja, jag missuppfattade något - och därav mina felaktiga slutsattser. Ingen idé att försöka förklara hur jag resonerade... det är bara sorgligt.

Tycker ändå det är dyrt för en placering som är så utsatt. Har redan bytt ett dimljus och det andra är sprucket...

"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.