|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
MAxey: blir det M coupe bak till slut? jag såg igår en silver Z3 2.8 Coupe med M bak men...med 2 avgas rör endast. Han måste ha spacklat bort rör uttag på vänstra sidan ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| det är nog min bil du såg Z3c 4 ever. jag fyllde i hållet efter den högra avgasrör som finns på M med plastic padding armerad med fiberduk. men du tog fel på modellen. jag har 3.0 och inte 2.8 | |
@-li |
Tycker faktiskt om mina gälar .... vi får se... Jag har gjort det som jag har för att det var snyggt inte för att härma m modellen igentligen men ville ju ha orginal delar o då fanns d inte mycket att välja på. |
|
haha, lustig med vad priserna kan vara olika. Dessa M gälar gick för 61USD på eBay alltså 430kronor. Mr Hamann hade sina på powerbörsen för halva priset mot vad nya kostar på BMW alltså 3200 ( BMW tar hutlösa 6400 för par av plastbitar) Jag förstår att BMW vill skydda M conceptet med 6400 är ju löjligt. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c 4 ever!: det blir ingen m.bakdel eftersom jag inte hinner fix och dona. Vet du föressten vad det kan kosta alltsomallt med att sätta dit 2 stora utblås på höger respektive vänster sida? Och var gör jag det nånstans? Ca pris totalt med material, arbete osv? vad ligger det på?? Jag har nu båda M-Gälar samt Shark-Gälarna till salu. Precis som du säger är de svin dyra på BMW. Men det kostar eftersom det smakar. Jag ryckar att 2 tusen för M är ett ok pris och en 1 tusing för Sharken. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Maxey: men vilka gälar har du själv på bilen? Ferrita tar 9000kr inkl moms men då måaste du ha skurit ut hållet i kofångaren själv innan. (det är pissenkelt med sticksåg) Men om jag skulle göra om det så skulle jag idag i stället satsa på en tvärliggande avgassystem a'la M3. En enda slut dämpare med 4 utblås, två på varje sida. Det är så onödigt med två dämpare pga av vikten. stål är inte någon lättviktare precis... Men för det måste man skära i plåten för att avlägnsa "bullan" på vilken reservhjuletupphängningen satt. Jag tyckte då att det var onödigt men har i dag ändrat uppfattningen. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| varför ha fyra utblås? det väger ju mer! | |
|
Ok 9000:- är säkert prisvärt men just nu vill jag inte lägga den summan på bilen, Jag har annars en kontakt som evt kan göra det vi får väl se? hur det blir med tid o allt. Tack för info, Tomas! Mitt tänk är: 2 st avlånga fyrkantiga utblås. Mao en på vardera sida. Hur snyggt som helst. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
lite Porsche stuck alltså? ska du byta kattar oxå? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
UMM eller alá Maxey stuk! hehhe "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
det jag tyckler vore kronan på verket är att ha en bakre spoiler läpp som liksom integrerar utblåsen i kofångaren. Det är därför jag är så intresserad av aerodynamikpaketets bakre kofångare. den vore liksom idealisk för en sån utbygnad. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Ja vilken bakdel är det , har du nån länk? För jag har sett en som var aktuell för mig i våras men jag avstod i sissta sekund. Vore kul och se om det är samma som du är sugen på? "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Länk ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Helt ok! väldigt stilren! men det var inte den jag skulle lägga beslag på i våras, tycärr hittar jag ingen bild på den ja täker på. Du kommer få en fin linje med denna bakdel på, Tomas. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
problemet är att BMW säger att den inte passar på coupen. det var oxå nån här på förumet som bekräftade detta. Men jag känner lite tvivel om den uppgiften. både roadster och coupe har samma kofångare annars så varför skulle uinte just den passa endast på Roadstern? Masten: en liten påminelse till helgen: kollar du priset på den? Kostar det lika lite som enligt länken ovan så vågar ja ta den risken att den inte passar? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.