|
|
|
|---|---|
|
Eier en -97 523i som jeg har chippet motorn på.yter nå ca 185 hester.Synes dette er en liten effektøking da jeg også har effektpotte og sportsluftfilter.Denne motoren(m52b25) har jo stort sett samme spes. som den gamle m50b25,og den hadde jo originale tross alt 192 hester..Ønsker tips om hvordan få en større effektøkning i min 523i,helst uten bruk av turbo eller kompressor.Noen nevner at innsugsmanifoilden er strupet på m52b25 motoren..Har noen ideer om hva som må til for å få flere hester i motoren min?? Hilsen Jan S. -Norge- | |
|
Motorn är nog på betydligt mer än vad BMW uppger, 170hk har den men också mer än så...... Som du säger så hade den gamla 525:an med m50 motorn 192 hk, och jag skulle bli oerhört förvånad om denna motor, som dessutom är nyare skulle ge mindre! Så räkna med c:a 190 hk i originaleffekt. Sen ger inte trimchip nån effekthöjning, tror du mig inte så åk o bromsa motorn med trimchip o utan så får du en besvikelse på papper!!! Har bromsat bl.a en 535 med trimchip o den gav mindre toppeffekt med trimchip än utan!!!! ///Magnus |
|
|
Eier en -97 523i som jeg har chippet motorn på.yter nå ca 185 hester.Synes dette er en liten effektøking da jeg også har effektpotte og sportsluftfilter.Denne motoren(m52b25) har jo stort sett samme spes. som den gamle m50b25,og den hadde jo originale tross alt 192 hester..Ønsker tips om hvordan få en større effektøkning i min 523i,helst uten bruk av turbo eller kompressor.Noen nevner at innsugsmanifoilden er strupet på m52b25 motoren..Har noen ideer om hva som må til for å få flere hester i motoren min?? Hilsen Jan S. -Norge- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.