|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ny är det så att jag och min flickvän ska bli med en liten knodd, så jag planerar att byta in min bil mot en M5:a och jag tror men kan ha fel, finns den nya M5:an som familjeräser(touring) och om den gör det vet nån om den är någe att ha?? Tacksam för svar Johan Hellre rik och frisk än sjuk och fattig. | |
|
Grattis först o främst. E60 M5 finns ej i Touring, än så länge iaf, har ingen koll på om den kommer senare. Så du får nöja dig med en 545i Touring och det är väl inte helt fel ? |
|
|
Det va ju synd men hur e det med den gamla m 5:an kom den som touring och isåfall hur länge dröjde det?? /Johan Hellre rik och frisk än sjuk och fattig. |
|
|
E39 M5 kom aldrig som touring nej. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Nej den finns inte heller som touring, det är bara M5 E34 som tillverkades som kombi. | |
|
Men det är nog inte helt otippat att den nya kommer som touring, Audi har ju sina prestanda bilar i avantutförande. /Christofer |
|
|
Om du kan tänka dig E39 så finns ju Alpina B10 V8S Touring som är hyfsat snabb. Jag skulle nog i och för sig hellre köpa E60 545i Touring. Räcker det förresten inte med E60 sedan? Det lär ju inte vara nåt problem att få ner barnvagnen i en sådan. Jens |
|
|
Ett litet klargörande. Sedan heter E60 och touring E61. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Micke Olsson; Har inte vant mig vid det nya systemet än. Tack för påpekandet! Jens |
|
|
545 touring.....mums filebaba ...en liten mening betyder så mycket för mig ...333hkr...och ett jäkla vridmoment....det finns inte någon som kan pröjsa en så åt mig???;) ///325/// |
|
|
I en intervju med tyska AutoZeitung berättar hr. Bruhnke, chef för BMW M GMBH att han tror att det kan finnas ett bra kundunderlag för en M5 Touring, men att inget beslut ännu är fattat. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
5-serie med M-packet eller M5 touring? Länk: Länk Länk: Länk |
|
| 5 serien Touring med M-paket ser riktigt snygg ut. | |
| Hur som helst kommer ju alpina att göra en riktigt vass E61 (e60 med för den delen) med motorn från nya B7 (500hp) ev kanske något nedtrimmad.... | |
|
De borde lära sig på BMW att audi säljer hyfsat mycket av prestanda kombis så man får hoppas att de lär sig..Tack för infon får eventuellt "bara" bli en 545 touring da. Ber om ursäkt för min bristande sök förmåga. /Johan Hellre rik och frisk än sjuk och fattig. |
|
|
///M har redan bekräftat att det inte finns några planer för en E61 Mtouring, den nya ///M-ledningen är -fegisar- och policyn verkar vara att man hänvisar de -få- (?) kunder som absolut vill ha en touring till ALPINA - - E34 M5touring, den sista -riktiga- M-bilen (tillsammans med sedan-modellen) är fortfarande en mycket bra (och dessutom exklusivt och klassiskt) konkurrenskraftig bil med motorsportstuk i en komfort-kombi - en E39 med V8 är ju en BMW med 2 onödiga cylindrar och dessutom byggt på löpande bandet - V10 = OK MEN även om -touringen- är 'så där' så är ju fronten på E60/61 inget annat än -ful- möjligtvis -lexus-, synd om en bil som verkar vara bra för övrigt, i alla fall M5:an ;);) |
|
| "en E39 med V8 är ju en BMW med 2 onödiga cylindrar.......V10 = OK" hahahaha | |
|
Varför inte denna lätt begagnade vagn: Länk Närmare M5 kombi än så kommer man nog inte ...( än, får man hoppas) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Alpina kommer med sin version av E-61 till sensommaren -05 lägg in en beställning redan nu så får du en när det är dags. | |
|
Christer@ ;););) att bygga V8:or klara ju t.o.m. jänkarna, raka 6:or har alltid (hittills) BMW varit bäst på, hur det blir med V10:orna får vi väl se, det går ju inte så bra i F1 ;);), det är bl.a. BMW som är motståndare till att V8:or införs i F1 och man kan ana varför, M1-motorn samt S38B38 är två BMW-mästerverk, nu får vi se hur långt V10:an räcker, jag kanske borde veta men jag har inte läst några -tester- än och sedan vill man ju test själv också, förresten tittade idag på -"AMG SL65 V12biturbo CAB" den har 612 hk !!! kostar +2.000.000 ??? bromsarna på den bilen var -mycket- intressant !!! en kromat avgasrörförlängning för den bilen (man behöver 4) kostar SEK 5.685/styck - vad kommer tilläggspaketen till V10 M5:an att kosta ??? 'wer später bremst ist längre schnell' ;);) än vad V10-motorn M5touring register |
|
| En lösning är ju att köpa en 545 touring och när den börjar kännas gammal och sur, åka till Norge och montera i en ESS-kompressor. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.