AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.553

Är det värt att skaffa M sportpaket till min bil?

Ja
166
Jasmin.moberg
2004 BMW 545i
2004 Z4 2,5 Cab
Alltså är intresserad att skaffa M Sportpaket till min 545i.
Hur mycket ökar jag värdet på min bil då?(I försäljningstankar alltså)
Nu skall jag inte sälja den på ett bra tag då jag är så himla nöjd med den.
Den bästa bilen jag ägt :)
Buspelle
Skulle nog gissa att du dessvärre inte ökar värdet särskilt mycket - i vart fall inte i förhållande till vad operationen kostar. Å andra sidan kan du njuta av konfekten så länge du äger bilen och den dag du säljer den är den säkert lite mer attraktiv på begmarknaden och kanske också står aningen högre i pris än motsvarande bil utam M-paket.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Köp ett sportpaket om du vill ha det, det är himla läckert på en redan läcker bil. Grattis till trevlig vagn förresten. Jag tror inte bilens värde ökar i kronor reflekterat men den blir nog betydligt mer lättsåld då begagnatköparens öga kommer sluka den:). Jämför med E39or av senare årsmodell 01-03 enligt vad jag hört på svenska bmwhandlare försvinner sportpaketsutrustade e39or i ett nafs. I jämförelse med sverige skulle rekommendera att kolla priserna i tyskland, de är minst 30% billigare där nere är min erfarenhet plus att tyska momsen är 16% istälet för 25% som i Sverige.
goder helg
Asken
Värdet ökar men bara med en bråkdel av kostnaden för paketet så köp M-Paket endast om du uppskattar utseende förändringen annrs är det inte värt att införskaffa.

Ps Däremot kan M-Paket göra en skillnad på hur lättsåld bilen blir.

Mvh Stephan
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det som är det fina med M-sportpaketet är ju chassiet. Ett komplett M-sportpaket består ju av:
*Hårdare & kortare fjädrar
*Hårdare krängningshämmare
*Hårdare bussningar i fram/bakvagnen

Jag skulle aldrig köpa en till BMW UTAN M-sportpaket ialla fall. Skillnaden på väghållning är väldigt stor.
bole
Jag tror m-paketet är definitivt värt....ska införskaffa det till min E46-a 323-a men inte förräns på våren dock... xenonljus åxå men svar JA
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Du skriver M Sportpaket och det innehåller ju förutom sportchassi och aerodynamikpaketet även 18"-hjul, sportstolar, andra interiörlister, mm. Du kanske syftar på Aerodynamikpaketet?
Svaret är iof detsamma. Snyggt men inget man kan räkna med att få igen pengarna på. På en sen E39 värderas sportpaketet till ca 10-12 tkr extra, enligt KVD Bilauktioner.
Rent ekonomiskt är det bättre att begränsa sig till en uppsättning 18-tumshjul (om du inte redan har det) som du sen kan sälja separat. men det kanske var spoilersatsen du fallit för.
Mvh
Ja
166
Jasmin.moberg
2004 BMW 545i
2004 Z4 2,5 Cab
Tack för alla svar...jag kommer nog att skaffa paketet efter januari 2005.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.