|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har några fruktansvärda vibrationer i min framvagn när jag kör över ojämnheter hela ratten skakar och det känns som att hela bilen kränger .sedan klonkar det i bland när jag bromsar i låg hastighet. Mvh Masso | |
|
Hade ungefär samma i min, bytte casterstagen på båda sidor i framvagnen så fixade det sig. |
|
|
Hade ungefär samma i min, bytte casterstagen på båda sidor i framvagnen så fixade det sig. |
|
| Kontrollera Casterstagen och de så kallade "Pendelstagen." Pendelstagen är de 2 korta lodräta stagen som sitter mellan krängningshämmaren och fjäderbenet. Kolla också hjälpstyrarmsbussningen. | |
| ok får kolla detta. vad är priset för dessa stag? | |
|
För mig det kostade runt 1000:- sida att få det bytt av BMW. |
|
|
ok finns sådana på mekonomen och vad kallas dom där? de stagen har tydligen många namn. Mvh Masso |
|
|
Ja, de finns säkerligen där, men Du får får kolla upp vilken av de olika stagen det är som är dåliga först. Om det är dem Per nämner eller casterstagen. |
|
|
Meknomen har för övrigt bilder på alla de olika stagen. Deras benämningar är styrstag, stabilisatorstag och länkarm. |
|
|
Bytte casterstag på min efter samma symtom som du beskriver o det hjälpte,fik byta både stag o bussning , fabrikat :Lemförder HBK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.