|
|
|
|---|---|
|
vad tycker du om sport luft filters? tänkt sätta i en (insats bara) kanske K&N eller J&R.. men har hört att olja kan smutsa ner den där chip som bestämmer hur mycket luft bilen ska ha.. tror du det gör en skildnad i HK? dem säger 5 -10% har en bmw 328ia E46 hhhhmmm. Dave Greenstuff brombelägg... gutt! | |
| Jag hade det på min och jag upplevde förutom ett skönt insugsljud ett lite rappare gasrespons. Det va ett öppet filter alltså inget insatsfilter. | |
|
Insatsfiltret ger nog i huvudsak bara en känsla av att man kör med kvalitetsfiter, och inga övriga effekter :-P mvh Robban |
|
|
Sportluftfilter ger i stort sätt inget alls förutom mer skit i motorn och ev. en förstörd luftmängdmätare. BMWs original filter är överdimensionerat för din motor. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Har Greencotton insatsfilter, har givit: * Lite skönare ljud från 3000varv, lite "råare ljud" * Har inte märkr att motorn går sämre eller så, har kört 1500mil med det filtret. Tvättar filter var 100mil * Känns rappare än med orginalfiltret, gjort lite egna tester. alltså bara om man vårdar filtrer noga så har det bara fördelar med sig! GetawayHlm Länk |
|
|
Satte ett öppet luftfilter inkl en tratt på min e46, märkte ingen större skillnad förutom att luftmassemätarn började spöka och bilen gick skit efter 1000mil. kostade 4000kr för en ny mätare. det sitter lite olika sensorer i luftboxen på e46 typ en mätare som känner av lufttryck i atmosfären. var försiktiga.. Martin |
|
| Använder ett öppet greencotton filter på min bil. Råare insugningsljud vid 3000 rpm. Det är väl det ända det ger. Men ett sportigare ljud är enligt mig körglädje så jag är helnöjd! | |
|
vart köper man adapter plattan till e30 trean fullt :)) |
|
|
www.hova.com "Adapterplatta 70mm anslutning" för bla E30. MVH Jimmy |
|
|
jag tackar för hjälpen trean fullt :)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.