|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Det här blir nästan en fråga till extrembyggarna. Går det att trycka in en SMG låda från tex E36SMG i en Z3M?? Priset är ju ganska överkomligt. ($4.700 för lådan utan lull-lullet till).. Givetvis går det, men undran är egentligen... Måste man bygga om ALLT!!!! /Caspar Länk | |
|
Den frågan har jag också ställt, utan framgång. Då jag fick tips om att en 98 m3smg stod på en bilskrot inärheten så väcktes iden. Men ingen kunde då svara på min fråga. Vi hoppas på bättre lycka denna gång. /B |
|
| Den manuella 6 vxl från M3 E36 går ju att trycka dit. (hade inte Jacob Clewåker den? i sin grymma Hamann roadster) så varför skulle inte SMG:n passa. Annars gissar jag att Manuel Holenstein kan svara. | |
|
Inte ett svar men däremot en annan fråga: Går det att få ner 400hk V8an från M5an i en Z? Z MMM Coupe |
|
|
Anders: Är inte det vad Racing Dynamics gör, fast då i Z4?? Är det stor skillnad i plats på Z3 & Z4 under huven?? Ser iallafall lika fullsmetat ut med 3 liters snurran i bägge.. Varför inte nya M5 motorn?? /Caspar Länk |
|
|
D:son, är det Manuel på MH-GTR?? /Caspar Länk |
|
|
Anders: Blir det inte nästan en Z8 av bilen om Du stoppar in den motorn?? /Caspar Länk |
|
|
Jupp det är det "Z3-gurun" nummer 1. D:son |
|
|
Anders Olsson, Visst går det, Schnitzer är väl bara en i högen av tuners som gjort det. Länk D:son |
|
|
Såg nu att det var 540 motor men det skiljer nog inte så mycket. D:son |
|
|
Har inte sett nån som har plockat i 400hk V8:an så den kanske är för stor?? D:son: Det var en japan som beställde den där Z:an, personligen så förstår jag inte varför man byter till en motor med mindere antal hk?? Caspar: Z8 har ju inget tak, Alpine har ju modat Z8 för USA med automat & klenare motor. De har insett att det är svårt att kombinera poserande med körbarhet ;)) V10an? JA TACK men behöver en stor sponsor till det. Vad sägs om att du fixar motorn mot 2st små Caspar dekaler på bakskärmarna =0) ?? Z MMM Coupe |
|
|
Anders: BMW själva har monterat V12:an från 750 E38 i en Z3 i experimentsyfte, så nog borde väl V8:an från M5 E39 få plats? :) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Anders: Givetvis ställer jag upp på det, jag skulle ju ALDRIG vilja göra något liknanade själv... ***fniss fniss** Masten: Det låter ju lovande kanske 12'an från 760i skulle kunna pressas ner också.. 445hk / 600Nm otrimmat vore ju ganska kul i Z3'an plus att man får en tolva!! Lite dubbelturbo/kompressor och vips har man något som går/låter som en F1... (nåja rakt fram iallafall..) och så vaknade man ur den drömmen.. :-( Går huven från Schnitzer bilen attt köpa separat?? Vilket materiell är den byggd i (hiven alltså), någon som vet?? /Caspar Länk |
|
| Varför inte lika bra klämma in M5:s V10!!! | |
|
Olg: det förslaget kom jag med redan tidigare i denna tråd.. Men får jag välja tar jag givetvis tolvan!! Visst 55hk mindre, men 2 extra cylindrar och 100Nm mera samt LJUDET som går att skapa med en tolva!! Ok ok visst låter nya M5 brutalt men som jag tror Stephan här på forumet signerar med "A true gentleman never travels behind less then 12 cylinders..." /Caspar Länk |
|
|
Caspar: Det är Jesperado som använder den signaturen :) Sen borde inte tolvan vara nått problem precis som masten skriver finns det redan en sådan, sen har några killar i norge lyckats klämma ner en tolva från E32 i en E36 compact...ingenting är omöjligt... /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Hej allihop... V8:an går ner. Går ner en 12:a oxå... Har mätt riktigt grundligt... Ang Smg:n så, visst, lådan får plats. MEN du måste byta hela kabelhärvan under huven mm... Om du inte skarvar in dig med Smg kablarna i orig härvan. Skulle inte rekommendera det dock... Kostar nog mer tid o tålamod än det smakar... Mvh Kimmen. |
|
|
estorilmongo: Har du tänkt tanken? Om det är nån som kommer att fixa 400+ hk i en Z utan överladdning så lär det ju vara Du =0) Hur går det med Coupen, är den klar nu? Z MMM Coupe |
|
|
Kan undra hur framtung en Z3 med V12'a blir, lär nog behöva en del motvikt där bak och då har väl själva syftet försvunnit. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
| vänta nu, var inte anledningen till att BMW inte satte dit en 6-växlad låda från början att dem ansåg att det inte fanns plats för det? så läster jag i alla fall i två, tre av varandra oberoende publikationer... | |
|
Fredrik: Man får hitta andra saker att lätta, tex huv & flyglar, samt placera motorn så långt bak det bara går. Hur mycket mer väger egentligen motorn från 760i jämfört med orginal på M'en. Ett av syftena är ju dessutom ljudet..!! Med ett rätt avstämmt avgassystem (=raka rör), lättat svänghjul och två turbo/komressorer som hugger isär ljudet ytterliggare så måste det ju låta som en dröm. 600Nm orkar dessutom ganska mycket mer än de 350 vi har idag.. /Caspar Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.