|
|
|
|---|---|
|
Tjo! Handlade på mig en fin E30 320ik -88 nu i helgen som kommer användas flitigt i vinter :) Är väldigt nöjd och det skall bli kul och se hur bilen ter sig när det börjar bli lite halt ute. Har en del småprojekt på G med bilen men fastnade tyvärr igår när jag skulle släcka inspectionlampan. Tillverkade en fin liten återställare bestående av ett par kablar, en säkring och ett par lysdioder så man ser att man får kontakt men när jag kom ut till bilen och märkte att det var den stora kontakten (var nästan säker på att det var den 15-poliga först) så blev det genast lite jobbigt, speciellt efter några minuter när jag märkte att stift 19 inte verkar finnas, själva hålet finns ju men det fanns ingen form av ledare där i samt att diagnosuttaget inte riktigt såg ut som på bilden i gör-det-själv-intruktionen. Så om någon vänlig själ kan komma med ett litet tips om hur man nu skall göra så skriv en rad! Mvh Medin | |
|
Tjena! Mina lampor slocknade när jag bytte SI-batterierna......var ett par mätare som inte funkade också iofs. Kan ju vara värt att byta dom ändå.....nån mätare kommer med största säkerhet att lägga av nån gång annars. ///Robban |
|
|
Ingen som har någon lösning? Mvh Medin |
|
|
Är du säker på att du hittat diagnosuttaget, det ska se ut som på bilden? Dåliga SI-batterier kan göra att nollställningen inte fungerar. Skippa lysdioderna och det andra, det räcker med en vanlig ledare för att nollställa. Hur många lampor lyser, förutom inspectionslampan? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Japp det är diagnosuttaget, är helt säker på det. Lysdioderna var bara en extragrej för att jag hade det liggandes, kommer inte påverka något mer än att jag förhoppningsvis ser när jag har kontakt och inte så det förstår jag inte varför jag skulle hoppa över? Har inte testat att nollställa med tanke på att det inte finns någon ledare i stift 19 så testar gärna att nollställa innan jag byter ut SI-batterierna. Tror det är inspection och en lampa till som lyser nu, inte säker men kan kolla upp det om det skulle göra någon nytta. Mvh |
|
|
Kolla så att du verkligen har hittat rätt stift, det är lätta ta fel. Speciellt stift 18 & 19 är lätta att blanda ihop, och om jag minns rätt så är inte stift 18 kopplat på de 4-cylindriga modellerna. Eftersom lysdioderna påverkar strömflödet i kretsen, tror jag inte det är någon bra idé. Jag frågar om exakt vilka lampor som lyser, eftersom ofta lyser fel kombination (t ex inspection OCH alla gröna) av lampor när si-batterierna är dåliga. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tar och kikar på det lite senare och slänger upp en liten bild på diagnosuttaget och kollar upp vad som lyser och inte. Tacksam för hjälpen än så länge Mvh Medin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.