|
|
|
|---|---|
|
Går det att eftermontera värme i backspeglarna ? Finns det nåt framdraget eller måste man dra nytt? Samma sak med parkeringshjälpen(att den fäller ner sig) går det att eftermontera ? Mvh Kim | |
|
Gäller det Alpinan, så är väl värmen standard? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det gäller Alpinan. Då kanske man ska kolla om det är nån säkring som är trasig ? Mvh Kim |
|
|
Det är ganska vanligt att trådarna i glasen går sönder, kolla om du har spänning fram till dem. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Var kollar jag det lättast ? Om det är spänning fram, vad måste jag byta då ? Och vad kostar det ? Mvh Kim |
|
|
Glasen behöver isåfall bytas, kostar ca 600 kr/st. Lossas genom att man försiktigt bänder dem rakt bakåt, det sitter fyra sköra plasthakar i hörnen. Se upp med plasten, den blir skörare ju kallare det är. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ok, ska försöka kolla i helgen om jag hinner. Tack för hjälpen. Mvh Kim |
|
|
Verkar som om jag har spänning fram. Kan man mäta och se om trådarna i glasen är sönder ? Annars är det väl bara och köpa nya glas. Mvh Kim |
|
|
Mät motståndet mellan anlutningarna på glaset, det bör inte vara många ohm. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Får fram ca 463 ohm, vad säger det ? Borde väl vara helt då ? Mvh Kim |
|
|
Motsvarar 0,3W, vilket spontant låter lite. Jag skulle tippa kanske 100 ohm. Prova att mata den med t ex en batteriladdare och känn om det blir varmt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Provade med batteriladdare, det blev inte varmt. Så då är det väl bara att köpa nya glas. ErikW: tack för all hjälp. Mvh Kim |
|
|
Verkar så, men gör ett test till innan. Lägg dem i frysen en timma, spänningssätt dem sedan direkt med batteriladdaren och se om det händer något. Det kan sitta en termistor som känner tempen i glaset, så att det inte blir varmare än nödvändigt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.