AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.185

Lacka ventilkåpa M50B25-motor

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Hejsan, jag vill lacka den så kallade ventilkåpan i motorrummet...jag menar alltså den det står BMW på...

Är det bara att slipa ner den och sedan lacka med värmetålig färg...isåfall så undrar jag om man kan lacka med vanlig lack över den värmetåliga färgen för att få det i bilens färg...bilen är briliantröd och som jag har förstått det finns den värmedåliga färgen bara i typ röd grön blå motsv.

Någon som gjort detta på en m50b25 motor...?

Tack på förhand!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jag har gjort det på en M20motor. Skruvade bara loss den och tvättade rent och lackade svart matt (ej värmetålig) tog sedan ett våtslippapper och putsade bort färgen från de upphöjda strecken och BMW-loggan så att de blev alufärgade igen. Har hållt sig i minst två år nu. Stiligt blev det också.

///BMW - Was sonst!
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
OK, så ventilkåpan blir inte så varm alltså?
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
Har oxå funderat på att lacka ventilkåpan... o om d går me matt svart så borde d ju gå me andra färger me.. :-)
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Jo, men under din huv ser det väl ut så här:
Länk
Medans det ser ut så här under min:
Länk
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
D stämmer bra d.. tänkte jag inte på att d skiljer.. men d kan kanske gå o lacka min iaf...

//Gandsjö
gandsjo@bredband.net
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
jo jag har läst o hört om många som lackat kåpan av varianten du har men jag har bara sett i tidningar o på bilder hur d ser ut med en sån som jag har....vet inte va som gäller me färg o så.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.