|
|
|
|---|---|
| hej har en bmw 530 -89... behöver lite hjälp med vilka högtalare ja ska köpa samt slutsteg o.s.v. upptäckte till min förvåning att det inte finns några högtalare i dörrarna..... skulle behöva lite tips vad jag kan skaffa mig... gärna länkar o bilder | |
|
MBQuart Högtalare och slutsteg i Reference serien!! Supergrejer till hyfsat pris /Caspar Länk |
|
Robsarve |
Det finns massor att välja på. Din e34 har plats orginal för 5,25" i sparkpanelerna (vid sidorna av fötterna) men kan relativt lätt modifieras att ta 6,5" som ger mer bas. Vad har du för buget och mål med ljudet? tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
| inget direkt mål... bra ljud för lite pengar... typ bas, slutsteg, diskant o.s.v. =) inte över 7000 hellst... | |
Robsarve |
Förslag med våra grejjer, men det finns gott om andra fabrikat att välja på där ute. Allt från Phoenix Gold´s Octane-serie: ZR6.5 comp Tvåvägssystem med filterjustering för högt monterad diskant 1500:- R8.0:4 fyrakanals slutsteg med inbyggt delningsfilter, 2x75+1x250 W RMS 3400:- R12 12"-bas som spelar djup och trevligt i 34 liter sluten låda, perfekt bakom skidluckan i en e34. 950:- Blev visst bara 5 papp, men det kostar ju en slant att bygga låda och köpa kablar oxå! tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Robsarve: passa dig för att annonsera så där... Det kan komma väldigt tråkiga mail från Autopower ledningen... Tror mig jag har testat... Tips... Rapportera ditt eget inlägg och be om ursäkt --------------------- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
| vad för högtalare får jag plats med i min bil utan att behöva göra nya hål och liknande.? samt hur stor bas får jag in i skuffen? | |
Robsarve |
Du får in 12:a i bagaget utan problem och 5,25" i orginal sparkpaneler. Orginalpanelerna är dock föga lämpade att montera högtalare i, utan bör förstärkas med t.ex 12 mm MDF-skiva på baksidan för att ge bra midbas. Att då passa på att byta till 6,5" är inte mycket jobb och lönar sig klart! Som sagt, det finns andra märken än det jag håller på med att välja på, men de får du kolla in själv. :-) |
| om man ska ha en bas i bagaget ska man då ha högtalare i hatthyllan? så ja får bara in 2st 5,25" och en 12" i bagaget?? inget mer utan att behöva fixa nya hål?? så.. vilka märken ska man satsa på?? ge gärna adresser till bra och billiga affärer =) | |
|
*visslar* köp bandpass... --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
rolle83: Länk |
|
Robsarve |
Med din buget så brukar jag föreslå att man koncentrerar sig på framhögtalarna. Men det går att sätta 5,25" i orginalutrymmena även i hatthyllan. Ett tvåvägssytem fram och en bas är vad de flesta tävlingsbilarna i välljud har, så det kanske duger åt dig med. I en E34 behöver man inte bygga bandpass om man klarar sig med en bas, och slipper därmed de ljumässiga kompromisser som den lådtypen innebär. |
| har provat baade mds blaa 5,25" och DLS 6,5" fram i min e-34. blev tipsad om macaudio maxximus 5,25" hoegtalarna ser spinkiga ut men s*tan vad det lirar. spelar superbra med smaa laador. ursaekta stavningen, det fanns inget svenskt tangentbord paa gran canaria :P mvh Johan | |
| det blev Infinity beta 5 fram system komplett med 2st 5.25or, 2st diskanter, 2st delningsfilter samt matchande slutsteg... och bak blev det 2st 10" kicker basar, soundstream 500 steg.... och pioneer 7400 stereo | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.