AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
610

Vibrationer i ratten

När ja bromsar relativt hårt ifrån t.ex 90km/h - 0km/h så känner jag vibrationer i ratten.... är detta normalt??
em
339
emhå
525i -88
Normalt är det väl inte... Beror förmodligen på vinda bromsskivor. De går att svarva eller byta mot nya, se till att byta till orginalskivor då dessa håller avsevärt högre kvalitet än många piratskivor. Kolla även kulleder till casterstagen (bakre, nedre bärarmen) då slitna leder förvärrar vibrationerna, brukar ge sig till känna av ett klonkande ljud i gupp och dylikt.
Mvh Magnus.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det är sannorlikt bussningarna till Casterstagen som är slut, jag hade precis samma symptom på min E34 och bytte bussningarna själv förra veckan. Efter bytet vart bilen väldigt behaglig att köra. Bussningarna kostar ca 300:-/st på BMW och stagen (om kulleden är dålig) kostar ca 900:-/st på BMW. Du måste ha tillgång till en press för att byta bussningarna.
det låter jobbigt... jag kan nämnligen inget om bilar... vad händer med bilen under tiden man kör med den om man inte åtgärdar det..?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Man sliter lite extra på övriga leder och bussningar, riken finns att man åker på att byta dessa i förtid.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ba
31
Barkarö
BMW 520i -97
Ta ock mät dina bromsskivor så att dom inte ligger på min måttet
Gör dom det, byt skivorna och klossarna
Jag bytte på min E39:a fram och alla vibbar i ratten försvann, däremot hade jag ett durrande i bromspedalen kvar bytte skivor och klossar bak också och bilen blev som ny !!!

// MM
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.