|
|
|
|---|---|
|
min abs lampa lyser när ja svänger till höger, men inte om ja sväger till vänster eller kör rakt fram..ja tror att de är glapp nånstans lr att nån kabel dras lite,men hur ska man veta vilken kabel de är och vilken sida?? snälla hjälp mig om ni vet svaret... mvh josip | |
|
Skulle tippa att felet skulle kunna sitta på höger sida. Dom hjulen rör sig långsammast när du svänger höger iaf, alltså känsligast för fel. Inträffar det när du kör sakta och svänger mycket eller inträffar det även när du kör fort och svänger lite? Ingenting är omöjligt |
|
|
låter nästan som abs-givarn....jag vet en m3 som har samma problem ...men det är bara vid full gas.....när röven sätter ned sej..... ///325/// |
|
|
förlåt ja sa skrev fel förut, lampan börja lysa när ja vrider ratten till vänster, men de är samma sak.. jag sätter på motorn o står stilla med bilen så vrider ja ratten långsamt till vänster och sen börjar lampan lysa,så de är nånstans där nån kabel dras åt kanske,men frågan är bara vart de är...är de nåt bra om man lämnar in den på bmw service,men då kommmer dom säkert råna mig för mig..vet inte vad ja ska göra... |
|
| lampan börjar lysa när ja kör ut ifrån parkeringen, sen när ja stänger av motorn och sätter på den igen så släcks den, så den lyser inte förän ja sväger till vänster då börjar den blinka....ja kollade upp de för nån dag sen,låg en sladd löst,men den fixade ja men de hjälpte inte.... | |
|
Är med största sannolikhet glapp i nån sensor, Kolla ordentligt på den vänstra, nått borde ju vara snett! Tror det fins tips i "Gör-det-själv" här oxå om hur man pillar lite med det där. " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " |
|
| men då gäller de bara o hitta där de är glapp...ja tog av båda däcken och vred på ratten men då började inte lampan lysa,sen när ja satte på däcken igen så började den lysa...??? de är tycker ja är lite väl ovanligt skumt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.