|
|
|
|---|---|
|
tja ja har en M3 -98 smg som jag tänkte kolla vad man kan tänkas göra för att höja effekten lite för utom att pilla dit en turbo! Nu sitter det rostfritt system och öppet fillter! Är det värt att chippa? Livet börjar vid 300km/h | |
|
Det är int elönt att chippa med ett vanligt chip, mappa den eller mappa med ett unichip. Andra kammar och kolfiberinsug och sen en mappning, då har du 370hk sen... MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Och är minst 50k fattigare!!! /Per |
|
|
Och mycket gladare!!! /Flisan |
|
Philly |
hahaha BMW 4 life |
|
Det stämmer de som både ///M... och Flisan säger....:) Nä, ärligt talat, det är åt helvete för dyrt för dom hk det ger.... Det vore kul och ha en supertrimmad 3.2:a, med 380hk eller nåt....sugmotor alltså....men de kostar ju för fan lika mycket som en turbokonvertering nästan... MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Jo visserligen! men man är ju ändå sugen! Livet börjar vid 300km/h |
|
|
Självklart är man det.... Vore ju hur grymt som helst och ha en M3 E36 med 380hk sugis.....men som sagt, det innebär mycket pengar, inte bara trimmet utan man bör nog gå igenom motor samt byta koppling......men kul vore det...hade jag haft pengar till sånt så.......visst.... MVH: Henrik ///M3 |
|
|
50k, fy f*n Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Hur funkar det med koppling då om man har SMG låda ? Är det en vanlig koppling i dom eller är det nån annan spec lösning?? Livet börjar vid 300km/h |
|
|
Jag tycker inte 50k är såå mycket för + ~ 50hk. Det blir ju cirka 5300€. (sorry grabbar, jag min hjärna funkar dåligt överhuvudtaget, men lite bättre i Euro:)) Detta med tanke på att man behåller M3'an som sugmotor... -Kolfiber insug? -JA TACK!!! |
|
|
1000kr per hk är rätt saftigt.. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Visst kan man lägga ut 5000kr på chip och få lika många hästar till i en turbo, men det funkar ju inte riktigt med sugmotor.... Det kostar att trimma sug. |
|
| Vill man få ut hästar som känns och märks ordentligt är det överladdning som gäller. Tyvärr så kostar det mer än vad bilen är värd nästan. Var på väg att göra det men det blev andra planer istället, men kan nog inte tänka mig roligare bil för pengarna än en M3 med turbo alt. kompressor med 500-600 driftsäkra hästar. | |
|
Ja usch, BMW e dyrt att trimma... Synd att det inte e lika billigt som att trimma jänk :) Som BMWM_4ever säger så är nog överladdning lösningen. Men ack så dyrt på en M3 3.2. Det är massor som måste bytas. Då är det bättre med en Dinan M3 ;) Går med enkelhet att få cirka 80hk+ genom att ställa upp laddtrycket lite :-D Mvh Tobias |
|
|
Exakt, köp en jänkare eller en turbobil om du vill trimma "billigt". Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Eller kanske jänk i en e36? :) Länk Länk Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Men huvva, så du säger Wendtan :) Laddade dock ner första filmen, och den verkade röra på sig.. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.