|
|
|
|---|---|
|
Nu börjar dte bli dags för provstart. Synd att alla har ställt undan sina bilar.. Jag vela bara dela med mig av en dagsfärsk bild. M50 b25 Riven vanos Ms & EDIS Pulssplit grenrör med en Holset HX50 (1.6) och 60mm WG 465cc spridare Plenum med trattar 70mm spjäll. Länk | |
| Fränt men jag kunde inte se bilden :( Skulle va kul å se många bilder på bygget | |
| Länk | |
| vad menar du med 1.6?? är det en 77/67 eller 72/63 hx50? hus 22? | |
| snyggt plenum! | |
| det är en 72 63 med avgashus 16 1.6 | |
|
Fredde535m Tack.. Det tog några timmar byggde om det 3 ggr. Pulver lack står på önskelistan. |
|
|
Kul att fler slagit sig på EDIS på m50, hoppas det funkar bra så det finns nån jag kan fråga lite sedan! ;0) Lycka till med provstartandet! |
|
|
Ser jusste ut! vad blir det för drivlina? lite "små justeringar" där med kan jag tänka mig :D //Thörn |
|
|
Nu sitter en 325 e36 låda på plats men ska bytas ut mot en zf nästa sommar. Växellådstunnel från e30 kardan 325 e30. Klumpen ska bytas ut mot en e21 323 diff eller om jag hittar en stel axel med rätt utväxling och pris så blir en 4link. Ska försöka få allt att fungera först och sen ska det rivas itu igen för lack och bur förstärknings svetsning mm mm mm. |
|
|
SIkko: gillar det skarpt, hade kunnat tänka mig ett likadant på min motor, men jag är inte så bra med svetsen. Tycker nästan att du ska polera upp det istället för pulverlack! |
|
| Den är byggd i svart.. Men det fins firmor som har pulverlack som är nästan lika fint som krom.. Fälg lackare tex.. | |
|
Hmm, kan man få MS att fungera med separata tändspolar? Vi har bara fått det att fungera med fördelare, och ersatte tomgånsmotorn med tändningsfunktionen istället. MS&S alltså. Men hur gör man med separata tändspolar och tändförstärkare? har du något schema? |
|
|
Separata spolar och tändförstärkare finns det ännu inget färdigt system för till "vanliga" megasquirt dock så finns alltså Fords EDIS tändning som är en lös tändmodul med inbyggda förstärkare och till det används wastefire spolar (dubbelspolar). Titta på: Länk |
|
|
Hmm oki , så man triggar endast EDIS modulen 1a gång sen kör den wastespark på alla cyl, för på mitt styrsystem på S50 så behöver jag nämligen 3 st triggersignaler och minst 3 st kanaler. Och mega squirt har ju endast en utgång på det kortet... |
|
| Tomtek borde väl funka om du vil köra Direct fire och COP? | |
| Jag har dubbelspolar dvs wastefire. Som jag har förstått så fins det kod för megajolt och tomtek till directfire.. Klart lättast med edis fins dokumenterat och folk som har erfarenhet. Edis används av andra sprut än ms folk innom rally kör edis för att det fungerar bra och lätt att bygga in i ett sprut.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.