|
|
|
|---|---|
| Fundera på att spackla igen rännan där listerna sitter på min E28 och sedan lackera det så att jag får helt släta dörr sidor. Tror ni att det är genomförbart? Eller spacklen kommer att spricka. | |
|
Då kommer killen från Trafikmagasinet och plockar rattar... Hittar du rätt spackel bör det inte spricka. |
|
|
Menar du dropplisten, ovanför sidofönstren? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Nä, de som går på mitten av bilen. Orsaken är den att jag inte får tag på några, när jag köpte bilen så fattades listerna. Får inte tag på några på skroten. Så jag tänkte lösa det på något annat sätt. Men det blir till att leta vidare efter lister. |
|
|
Den listen innehåller väl även tätningen mot rutan? Utan denna lär det rinna ner vatten i låsen som fryser, antar jag. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ErikW, jag uppfattar det som om BMWrules vill spackla de listerna som sitter ännu längre ner på dörrarna, gummilisterna alltså. Eller? det är bara en död fisk som följer strömmen... |
|
|
Ok, hjärnsläpp från min sidan! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Japp det var de listerna som jag menade, förklarade nog lite dåligt. | |
|
Men är där verkligen en ränna, är det inte bara hål? I så fall borde det inte vara några problem. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Spacklet kommer att spricka förr eller senare. Kanske efter ett par veckor eller efter ett par år, allt beroende på kvaliteten på material samt arbete. Plus att det kommer att se illa ut (en smaksak givetvis). | |
| Jo, är rädd för det. Får väll leta vidare efter lister på skroten, verkar svårt att få tag på det. | |
|
kolla på www.ecp.nu han kan ha, om du inte redan snackat med han mvh Erik Jakobsson (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.