|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
hm..inte hade väl 323:an det som standard, det var väl me i nått sportpaket eller liknande. Min var då odiffad... Och ja, det är en undrbar vinterbil. Aldrig lynnig, sladda ju jämt åt alla håll hela tiden nästan:=) ha de/benke-med e21 abstinens |
|
|
tobbeh: Min race E21 är väl inte så standard längre, nej!))) För övrigt är E21:a med grövre hämmare fram o diffbroms, 30-35mm sänkning o Bilstein Sprintdämpare är mycket rolig och inte alls farlig bil, varken 02:or eller E30 är snabbare, jag vet - BMW CUP vinnare -98!! 323 E21 Med sportpaket hade en 25% diffbroms, gick även att få som tillval, men var inte standard på nån modell! Dock är den ett stort hjälpmedel på en bakhjulsdriven lätt BMW, bilen blir mycket ärligare o mer konsekvent överstyrd! ///Magnus |
|
| E-21 racing jag vet bestämt att någon äldre BMW med sexan har just 63-37% viktfördelning, har läst om detta. Tydligen har jag blandat ihop modellen, eller så var det tryckfelsnisse i tidningen där det stod. Jag skall försöka rota lite mer i detta och se om jag hittar uppgifterna igen. | |
|
e21 racing: okej, en rätt ball e21 då! min 323i väntar på renovering å omlakering.. /Tobe |
|
|
FRIFArt: Ja, möjligen har en E21:a med M30-motorn den viktfördelningen. Dock inget som fanns, den får man bygga själv.... Men inte en vanlig 323 E21 med 63 fram o 37 bak, nej! ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.