|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Bilen utannonserad för 47000:- Bud: Hej! Du kan få 25.000 för den vid snabb affär... Maila mig om intresse finns.. :) MVH: Robert / Borås När jag mailade och frågade när han ville hämta bilen fick jag inget svar Automat är bekvämt |
|
|
Har själv en fullmatad A6 2,4 avant quattro -98 som har gått 12400 mil. Jag begärde först 129' vilket är ett schyst pris för den bilen som är mycket välutrustad. 2 dagar senare får jag ett mail från en tönt som bjuder 95'! Mitt svar var: "Kom och hämta den." Jag ville få honom resa 30-40mil och sen skita i o komma på visningen. Efter det så hörde han inte av sig för än idag! Nu bjöd han 110' och jag svarade att att han inte skulle få köpa den även om han bjöd 130'! Jävla pajas! Men jag lyckades själv köpa en riktigt billig bil för 3-4 veckor sen. En Peugeot 306 -99 11500mil för 31'!! //Marin //Marin //Marin |
|
|
Fattar inte vad problemet är? Själv vill jag hellre ha ett skambud än inget alls. Då vet jag i alla fall om jag är ute å cyklar. Att nån prutar 30% ser jag inte som ett dugg konstigt. Har en bil legat ute 2 månader måste ju nånting vara fel på priset? Eller vaför är den inte såld? Får man bara skambud så får man kanske ransaka sig själv om man är lika mycket lycksökare som de som lägger skambud. För det är väll fortfarande tillgång och efterfrågan som styr priset.' Varför ska man sen bli arg för? Blir arg när dom inte kan föra sig som folk men presenterar dom sig i telefon och undrar om priset är fast eller om det går att göra nånting på, så svarar jag lika ärligt på den frågan som frågorna om det finns några fel på bilen. Å för den delen så blir jag förvånad om dom inte prutar på en bil. Själv prutar jag jämt och är van att förhandla i jobbet så man är kanske skadad. Men som sagt bostadsrätt på grönland är jag inte intresserad av. Visserligen har jag aldrig vart där :-/ |
|
| Hur kan man pruta på något man inte sett i verkligheten? | |
|
micke80, hur ska man annars göra om man inte kan tänka sig betala efterfrågat pris och bilen står 30 mil bort? Att pruta på telefon är en självklarhet om bilen står långt bort anser jag. Skambud är trist, men mer trist är de som ringer och skriker och härjar och är alltmänt buffliga, en del försöker dessutom "hota" till sig bra pris. Synd om dessa människor faktiskt(dock är det inte så roligt när de ringer och höra eländet). /Simon |
|
|
"Eey kompis, jag behöver en kombi till semestern! Kan jag ta den på avbetalning?" Ja, det går bra svarar jag och hör hur personen i andra änden av telefonledningen börjar gnugga händerna nu när han äntligen lyckas få blåsa en naiv Svensson. -Sätt in femtio tusen på mitt konto varje vecka så levererar jag bilen till dig efter den tredje inbetalningen, svarar jag varvid köparen direkt lägger på. Så kan det gå... Den andra typen av personer är de som aggressivt skriker att jag aldrig kommer få vad jag begärt. Om denna person är intresserad av bilen eller bara är frustrerad över att han inte har tillräckligt med pengar vet jag inte? |
|
|
Sålde Ådin idag för 124' :) HELNÖJD! //Marin |
|
|
bjoerck, finns en del "roliga" typer.....:) och :( /Simon |
|
-BeeMWe- |
När jag sålde caben förut fick jag ett bud på 15000 så jag tänkte driva lite med killen och svarade något liknande "nej det går tyvärr inte, du är för fet för att komma i sportstolarna" varvid han blev rosenrasande och hotfull haha :) |
|
Jag brukar pruta i tfn då jag köper bil. Inte tokpruta men det kan ju vara bra att veta var man står innan man åker 100mil enkel väg för att titta på bil. Naturligtvis så är det inte det första jag kläcker ur mig men efter att ha sett bilder osv. Om en säljare tycker att det är ett oacceptabelt beteende så får denne tala om det. Behöver ju inte betyda att det inte blir affär för det. Och är bilen rimligt prissatt (sett ur min synvinkel) så prutar jag inte alls naturligtvis. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
Philly |
-BeeMWe-: HAHAHA, fy fan va bra! :D BMW 4 life |
| Skulle sälja en gammal ful volvo 245 som jag hade en gång. Tror jag begärde 9000kr. Bland annat var det en tjej som svarade via sms. Tydligen var hon tatuerare, för hon ville byta mot tatueringar på 10000kr. Tyckte det var rätt kul även om jag inte nappade, och det blev rätt många sms skickade fram och tillbaka den kvällen | |
|
Hej, När jag skulle köpa Kombi så hade jag svårt att hitta någon för de pengar jag faktiskt hade. Att hålla på att åka och titta på bilar som är lite dyrare än vad jag har råd med hade jag ingen lust med. Det vore ju bara att slösa med min och säljarens tid. Om jag direkt frågar om han kan tänka sig att gå ner lite i pris så vet jag om jag skall gå vidare med och diskutera. Fakta är ju att de flesta lägger på 10-15% på det priset de vill ha. Hälsningar Lars |
|
|
och det som jag som inte gillar att prata i telefon är jobbigt är internet annonser där det står "maila inte" personligen tycker jag då att man annonserar i fel forum. Vidare så skulle jag när jag var 16 år (det var läääänge sedan)sälja min moped och blev uppringd av en bonde som ville lämna en cykel och 2 grisar samt 500 kr, för min yamaha moped värd 5000 kr .....kände ärligt talat inte för att bli grisfarmare. Det slutade med att min far sålde mopeden och tog pengarna som betalning för telefonsamta till heta linjen som var populärt då...(faan också skulle ha tagit grisarna) |
|
-BeeMWe- |
Dirren: HAHAHAHA!! |
|
Kul grej inträffar när man sålt sin bil och fler spekulanter hör av sig. Spekulanter som börjar 1:a meningen med att pruta. Sålde en bil för typ 125.000 och sade till killen som ringde att jag sålt den för 35.000:- pga att jag inte hade tid med sälja bilar. Helt plötsligt kan alla spekulanter betala vad man begärt utan vidare knus. "Va synd, redan såld, jag skulle preciiis ha en sådan" "Du kunde fått 150.000 direkt i näven av mig!" "Sören oxå, jag var i princip på vär att köra till dig!" M3/// Mullret |
|
|
Mullret: Helt klart intressant fenomen du nämner. Frågan är hur många som verkligen var intresserade utav att köpa bilen? Dessutom är det irriterande när folk inte tar bort sina annonser efter att bilen är såld. Ibland kan man få till svar att bilen varit såld i över två veckor. Okej, ta bort annonsen då så jag slipper fundera! |
|
|
Tycker mest att det blir tjatigt att höra på för många; "Vad är sissta priiiset?" Jag vände då diskussionen och sa: "Mitt sista pris står i annonsen. Är du inte villig att betala det så ge mig ett bud så får vi se....." Inte en j---l kunde ge ett bud! Till sist fick jag sålt bilen för det pris jag begärde men då hade jag plockat av mina alu-fälgar och sänkt priset. Sålde sedan fälgarna separat och slutsumman blev densamma. |
|
haimaul |
Det är väldigt skönt att inte vara absolut tvungen att sälja utan kunna säga "25 000? Då behåller jag bilen, kompis." Då brukar de bli tysta. Många verkar tro att man är tokdesperat bara för att man har en annons ute. |
|
Jag blir så ledsen av att läsa såna här trådar , inte för att läget är som det är utan för att det måste missas så ofantligt många roliga samtal som förtjänar att spelas in och läggas ut på nätet som .mp3 en sånhär rakt in i datorns ljudkort gör ju varje bilförsäljning till ett rent nöjje! : Länk Självklart skall man göra något kul av alla "sista priset" som ringer istället för att reta sig på dem :-) , aldrig hänt mig att en "sista priset" köper bilen så det är ju inte direkt någon potentiell köpare man tappar ,, snarare brukar de strula och inte ens dyka upp för visning på avtalad tid "sorry grabben ja hitta annan bil glömde ringa vetu hur det är" "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.