|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver hjälp, Efter Senaste oljebytet på min 320 har den börjat rassla som om kedjan var slapp (typ, låter lite som en stenkross). Den har även börjat knaka till lite just när man startar den, och det har jag hört kan bero på vanosen om den inte riktigt "tycker om" oljan. Jag vill inte att det ska vara Kedjan, med tanke på att den "bara" gått 17000mil. Oljebytet gjorde jag hos Audi (ingen bra idé, bättre att göra själv) och jag sa åt dom att jag ville ha helsyntet. Är rädd för att det kan va typ Biltema Helsyntet som dom har hällt i! Nån som känner igen problemet, el har liknande erfarenheter eller nåt annat förslg vad det kan bero på. Gärna tips på bra olja oxå? Tack på föhand | |
|
Till min 525i körde jag med Valvoline Synpower 0-50W och jag vill nog påstå att M50-motorn trivdes rätt bra med den oljan... Annars så kör BMW själva med Castrol olja. Att det rasslar beror nog mer på kedjan än Vanosen skulle jag tro... men det första steget blir till att byta Olja + filter fort... Köp ett bra oljefilter som tex Mahle, kan fås på mekonomen för ca 70 kr... Som sagt byt olja och hoppas på det bästa... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Kolla på oljestickan om oljan är svart. Annars gör ett oljebyte med BMW originalfilter (billigt & bra) och en bra helsyntetolja (API-SJ eller SL) 0W-40 / 0W-30 (t.ex Castrol SLX som finns på BMW) är lämpligt nu till vintern. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.