AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
613

Slutpris 320i -97

RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Tänkte kolla med "panelen" vad ni tror att slutpriset blev på min 320i -97 som jag sålde för några veckor sedan.

Info om bilen:
320i -97 sedan
12 000 mil
Svensksåld
Komf pkt dvs ACC, hissar fram, 15" lm fälg, antispinn
Blåmetallic
V-hjul
Stereo med CD-växlare
Lackbehandlad
Allmänt bra skick, inga dörruppsalg etc.

Så vad tror ni slutpriset blev?

/Rickard
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Jag gissar på 65K.

/johan
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Lite mil för årsmodellen.

Tror ungeför som Johan M3, kanske något mer om du hittat rätt köpare.

Ska vi dra till med 68'
Antar att du fick mer betalt än vad vi tidigare trodde med tanke på att du vågar sticka ut hakan ;-)

Skämt åsido, jag gissar på någonstans mellan 70-75kkr. Finns många som är beredda på att betala extra för svensksålt, det har jag själv erfarenhet av när jag sålde min snikutrustade 318 förra sommaren.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
...så jag får väl gissa på 72kkr för att tillhöra optimisternas skara :-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
70 kkr!!!!
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Och första pris går till... jaken!

De notoriska undervärderarna har inte gissat vilket gör att värderingarna hamnar på en mer verklig nivå.
Ni som svarat är väl de som för det mesta ligger rätt i pris även på värderingar innan försäljning men det är klart att vågar man "sticka ut hakan" som Kristoffer_L skriver så blir väl värderingen lite högrre ;-)

/Rickard
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Vet att jag själv (och även Kristoffer tror jag) brukar få kritik för att värdera lågt. Lite synd att de som kritiserar mest inte själva var med och gissade.

Var 70' rätt svar? Då tycker jag vi gjorde ett ganska bra jobb denna gång ;)
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Ja, 70' var rätt svar. Ni gjorde ett bra jobb...

Fick det jag ville för bilen. Priset hamnade i mellannivå kan man säga då en del var utannonserade för 55' och vissa för 85'. Men hade jag lagt ut denna fråga innan försäljning är jag rätt så säker på att värderingarna hade hamnat mellan 50 - 65.
Jag är nöjd och köparen var nöjd, så slutet gott allting gott.

/Rickard
Man skall ha klart för sig att begagnade BMW är mycket svåra att värdera, pga den stora heterogeniteten vad gäller urvalet samt vad den enskilda kunden prioriterar.
Alltifrån lågmilade snikutrustade svensksålda vagnar till "fullutrustade" importbilar och slutkörda "lik" cirkulerar på marknaden.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ja, visst diffar det en hel del i slutpris ännu mer diffar det i annonspris vilket kan göra en än mer förvirrad. Det verkar skilja väldigt mycket i pris på norr och söder också. Jag bor i Luleå och här har priserna alltid varit höga, men på senare tid känns det som att skillnaderna har minskat.

Skickligheten själv på värdering är väl jag då? peppar peppar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.