|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Så att jag funderar på att köpa en min första bil: 325i (E30) 88-89. Så jag undrar om det är en bra första bil, eller är det mycket krångel med dom? (är inte så kunnig om bilar(ännu)). Har också sett att det finns en hel rad olika 325´or: iX/iK/i/iM/ixk/iXA/iXT vad står alla dessa beteckningar för? Och är det billigt med reservdelar till dom? MVH //Erik | |
Bumse-man |
X är 4wd A är automat t är tuoring M är m-paket (div. utrustning) i är en helt vanlig. det är en superkul bil med mycket körgjädje för pengarna, inte de billigaste delarna men heller inte de dyraste. -88-89 är inget dumt val alls, klart snyggare än de äldre (min mening). lycka till /jens |
| ahh tack så mycket :) | |
| Vill instämma i föregående inlägg! En 325 med stora M-paketet (front, trösklar, vinge) är mycket trevlig att se på samtidigt som den är roliga att köra! De 170 hk bilen har gör den till en alldeles lagom förstabil! Pigg o rask men samtidigt ingen värsting. Dock kanske man ska höja ett varningens finger eftersom de är gamla och haft många gasglada tidigare ägare varav många är just nyblivna körkortsinnehavare. Förhasta dig inte utan kolla noga igenom bilen före köp! Som alltid alltså..... | |
|
k är katalysator. Eftersom alla svensksålda 325:or hade kat standard är det inte alla som skriver ut k:et. Det ingår heller aldrig i emblemet. Sök dej en frisk 325:a då det går att skyffla in hur mycket pengar som helst i en dålig. Det är en kalasbil att köra! Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.