|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, när jag accelererar med bilen så blir det ett litet "suck" vid 4000 varv, den liksom stryps lite. Bilen är en 320 e46´a, vad kan det vara? Det är 150hk motorn.. Mvh // fredrik | |
|
Samma här! |
|
| Säger också samma här...Bmw säger..det skall vara så. Men det tycker inte jag. Hoppas också på svar från nån som vet. Jag har en 330 E46. | |
|
Same shit! också 330- 01a |
|
|
Hej Alla! Nu e mitt fixat det var en kamaxelgivare på avgassidan som inte var kry 1230:- inkl byte och diagnos. Nu går dessutom bilen snäppet ännu bättre. Dopamin det ska intre vara så, vilken BMW verkstad säger det? |
|
|
Borde bli del 5,6 & 7. Ser inte så svårt ut att byta själv. Funderar på att göra ett chansbyte. Bilen har gått konstigt ett par gånger men inga felkoder är satta... Den stannade när man gasade långsamt från tomgång, samt även bluddrat vid 3-4000 rpm. Men bara hänt 2ggr sedan årsskiftet. Fuktproblem? 1230:- känns annars billigt, samt att de raderar felkoden om man har någon. /chni |
|
|
"Funderar på att göra ett chansbyte. Bilen har gått konstigt ett par gånger men inga felkoder är satta... " Enligt BMW firma i Kramfors (kommer inte ihåg vad dom heter) blir det alltid felkoden om kamaxel/vevaxelgivare felar. |
|
| Jag kan känna av liknande som "chni" säger. När jag åker från ex. ett rödljus så kan motorn göra en lite "dipp"/tappar effekten så att bilen hugger till lite, sedan går den iväg som den ska. (Har en 325 -94). | |
|
Det måste vara givare, har för mig att jag nämnt detta innan på andra trådar men folk har förmodligen inte lyssnat. Jag hade samma problem för typ 3 mån sen, så jag lämnade in den på bmw och dom bytte 2st givare. En vid insuget och en för avgassystemet. Bilen går nu riktigt bra efter bytet. /// Bimmarkomanen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.