AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.430

Alu-ringar på intrument

Sida 1 av 2
Monterade in alu-ringar på min X5:a under helgen. Har nu lagt upp lite bilder samt info på www.sportbil.com (sportbil.com)

Blev riktigt snyggt tycker jag!

Men att limma var ganska så jobbigt då man visste att kommer det en minsta droppe på fel ställe så kan man inte leva med att se den fläcken.

Länken ->> Länk

Ajdå, fel igen så här ska det vara: Länk

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Lägg till i tipset att man antingen tar av batterikablarna eller
inte har tändningsnycklen i närheten, skull man råka få på radioläge med instrumentet borta, så sättar man airbaglampan och måste åka till verkstad för att återställa.
En variant av ringar som jag inte sett tidigare, de jag monterade i min 528 var lite kantigare i sitt utförande.
Gissa om jag saknar dom :))

///MVH Hasso
Länk
Jag passade på att sätta dit kolfiberpanel när jag monterade mina ringar, syns inte så bra på bilden:
Länk
Det var riktigt trångt i e46'ans mätarhus när man hade klämt dit kolfiberarket, så jag lade på lim och spände fast små buntband runt om (för att hålla ringarna på plats under torkningen).

Men grymt snyggt blir det!

__
Bilen: Länk
Wille W.Var kan man få tag på Alu ringar instrument till e39?MVH Lori
Svara på det också lori

Verkar vara samma till E53 (X5) som E39 finns i metall och alu-look.
Metall:
Länk

Alu-look:
Länk

Tack för tipsen.Vet du om man kan köpa i Sverige?
hasso >>

När jag kopplade ifrån mätarhuset och skulle ansluta det igen så visade tempen -8C istället för 8C sen var jag 20 Liter bensin fattigare.
Då drog jag ur kabeln och satte i den igen så funkade allt perfekt igen! visade rätt mängd i tanken och rätt temp.

Men som du säger är det nog bäst att koppla ifrån batteriet i alla lägen som har man kablar/kontakter att göra.

Synd att det sitter under reservhjulet och det är så krångligt att lägga av polerna.

lori >>
Jag har letat länge och inte hittat några till X5 (var ju samma till E39) i Sverige så då var det lika bra att beställa ifrån Tyskland. Tog cirka 2 veckor men det får man stå ut med. Att betala med paypal eller VISA funkade utmärkt och det var inte sista gången jag handlade på eBay

Sök lite på ebay efter E39 under PARTS så kan du hitta mycket extra kul lulllull.

Vad menas med paypal?
Är det svårt och montera?
PayPal är ett sätt att betala på (pengarna dras ifrån ditt VISA/MASTERCARD) snabbt och effektivt.

På X5 var det väldigt lätt att montera ut instrumenthuset sen ska man vrida på 5st kryss som delar huset - det var lätt!

Sen när man monterar ringarna gäller det att man är försiktig med plasten på instrumentet och ytterst stadig på handen när man limmar. Hela tiden tänka på hur man ska vinkla huset så det inte kan komma limm på fel ställe!
Tar man sig tid och tänker igenom noga hur man ska göra det så går det lätt. Jag satte fast dom med lite super-epoxy innan jag gick på med superlim.
Super-epoxy är segare och klibbigare så ringarna stannar på plast när man lägger på dom.
Jag pressade in ringarna försiktigt i de stora hålen på intrumentet och började med de små.

Kolla om du har 2st TORX-skruv ovanför intrumenthuset så är det troligen samma montering som på X5.

Tack för tipsen.Ska beställa så hör jag ev mej hur det har gått.MVH Lori
gt
8
gtot
530 DA Touring - 01
Dom kan köpas på Länk
Snab leverans och epoxylim fölgar med. Pris 45 Euro.

Gtot
Finns även i Sverige hos: Länk
gt
8
gtot
530 DA Touring - 01
Ja, men till ett vansinnigt pris.
ox
91
oxe
525i 24v -91
Det fanns på någon annan svensk sida också...ingen som vet vart de var?
Visa användare
84
Jonah528
528i-87
Finns det alu ringar till e28:an?

Mvh Jonah
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
WilleW;
var köpte du kolfiberpanelerna och hur mycket kostade de? Vill slänga ut trälisterna från min e39 Touring....

/M
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.