AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
593

Olika utseende på Z3?

Da
53
Dahlskog
Z3 roadster 2,8 -97
Hej alla BMW:fans
Jag har börjat leta lite efter en Z3:a, men det verkar vara som en djungel med olika bakskärmar och fram spoilers. Finns det någon bra sida där man se och läsa vad som har uppgraderats beroende på årsmodell och motor val.
Efter faceliften -99 har alla Z3:or den smala rumpan?
Vore skoj om någon kunde hjälpa mig.
//Dahlskog
Da
53
Dahlskog
Z3 roadster 2,8 -97
Hej ursäkta frågan.
Hittade en hel massa info om modeller när jag väl sökte på rätt ord här i forumet.
//Dahlskog
Dahlskog: för all del ! visst äer det roligare att själv komma på det?
välkommen till forumet för resten :-)
dahlskog får man veta om du ska köpa roadster eller coupe
Da
53
Dahlskog
Z3 roadster 2,8 -97
Klart du kan få veta Jerry.
Det blir helt klart roadster, ska nämligen sälja min motorcykel och vill ha något med samma ute känsla. Gick igenom lite olika alternativ på bilar. Porsche var för dyrt, nyare amerkanare tveksam kvalitet. En Z3 roadster har alltid varit en dröm, men har alltid trott att de var svindyra. Men efter att ha läst igenom lite annonser är det givna valet.
Men jag har inte bestämt om jag ska importera eller köpa här i Sverige. Det är framför allt en 2,8 jag är ute efter.
Vissa här på forumet skriver att priserna inte skiljer sig här ifrån Tyskland, men jag är lite tveksam än.
//Dahlskog
det är framförallt Coupe som är dyrare i Tyskland än i Sverige. 70% av alla Couper i Sverige är importerade av entrusiaster. Endast 70 tal såldes svenkst.
Men det diffar inte så mycket mellan Sverige och Tyskland även för en Roadster. Man kan så klart göra en fynd men det kan man göra även i Sverige. och visst klangar det bättre med svänsksåld när man ska någon gång sälja bilen.
Da
53
Dahlskog
Z3 roadster 2,8 -97
Jo visst låter det bättre att bilen är svensk såld. Frågan är bara hur mycket mer det är värt? Det kanske blir dyrare i längden att köpa en importerad bil. Hur stor är risken att man får tag i en bil som antingen är krockad eller har tillbaka skruvad mätare? Det är klart man måste ställa sig dessa frågor först.
jag vill inte snacka ner "importer" Men som du själv resonerar: det är en del jobb, pappersarbete och risktagande.
det är en sak att köpa en Wiesmnn Roadster för 60000€ i stället för 1,2 miljoner SEK genom svensk general agent och en annan att köpa en begagnad Z3 roadster där vinsten är i dagens läge marginal.
Men vad jag har förstått så har en del av folk på forumet gjort bra importaffärer även med Z3or. Fast då rör det sig oftast om nyare M-modeller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.