|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Är det någon som känner till något lämpligt objekt? (Hellrot är ingen nackdel ;) ) Länk På mobile vill annonsörerna (firmor) ha lika mycket för en reparerbar bil, som för en hel bil i lite "inkört" skick, vansinne!! För en hög metallskrot med Z3 papper vill de ha 50-80kkr! | |
| Jag har lite vänner i bilbranschen på de högre posterna (VD) och frågar man dem vilket som är dyrast, motorhaveri eller lackskador så är tydligen lackskador betydligt dyrare att fixa än motorhaveri eller liknande. Slutsatsen jag drar av detta är att karossen står för ~70% av bilen värde och motorn av typ 30%. Trodde jag inte.. de kan ha fel i sak iof | |
|
Skall du ha en till? Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
vad hände med SaabZ3 då? har du hittat en annan motordonator till det nya projektet eller har du kommit på att BMW gör dem bästa mortorerna trotts allt? En intressant tips: köp en 2.8 med motorhaveri. Köp sedan M54 från Alpina för 2900€ och häng på lite godsaker: kompressor , IC, torrsump, individuell insug osv. och så whoops har du 500bhp coupe :-) en förtydligande om Alpina: dem säljer ut helt nya M54 motorer dem plockar ut från Z4orna innan dem ersätter dem med V8orna... för 2900€ är det riktig realisation!!! |
|
|
Det är frågan om planeringsstadie, och införskaffande till nästa projekt. Den nya motorn finns redan i ett mörkt utrymme i källaren ;) Dock i lådor än så länge. SaaBMW´n skall självklart färdigställas och sladdas runt med :) |
|
| NPe: avslöja hemligheten om vad som finns i lådan :-) | |
|
Motorns exakta spec kommer vara inofficiell ett tag, eftersom jag kan gå lite olika vägar och mycket kan hända under resans gång. Dock kommer jag utgå från en och samma stomme. 500hp pffss.........Shoppingbil ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.