AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.442

Nybliven BMW ägare med massor av frågor

Sida 2 av 2
stefannorr
Regnsensorn i min bil funkar så att du för upp torkarspaken ett snäpp..sen har ja ett vred på den där ja kan ställa in känsligheten..kan ju va annorlunda på nyare modeller..står bilen stilla rör dom sig inte alls även om de regnar bra,eller ytterst sälllan i alla fall..anpassas nog efter regnmängd o hastighet.
Ri
240
Richard V8
540iAM -00
Dirren
Har du inget simkort i telefonen så frågar bilen efter det.
Lyft luren och sätt i ett kontantkort så är problemet löst :)

Ri
240
Richard V8
540iAM -00
BTW så är oginalluren skitbra när man kör

Su
58
Sukke
BMW 320D -16
Här är en tråd där kod 970 finns med. Länk

BMW när man älskar att köra bil.
Visa användare
48
Dirren
530 Da T - 00
jahaja , då har man business package också...??!! det är säkert bra.

Någon som vet vad det kostar att efterhands montera en CD växlare därbak original eller liknande så det går att styra med knapparna där fram eller hur man nu löser det.

Är det förresten ingen som har några vettiga 16 eller 17 tums fälgar att sälja till vinterdäcken ?? (det får ju gärna vara vettiga vinterdäck på )

en sak till, Ni som åker som jag med 235 däck 45 profil har ni lika stötig och spårkänslig gång som jag ?? är det någon som testat med högre profil ?? om så, funkar det bättre eller ska man gå ner på bredden lite om man vill ha stabilare gång ??

förresten, ratten som med automatik åker ner när man vrider på nyckeln (och åker upp när man vrider av ) är det standard på alla modeller ??

Nää, nu blev det mycket igen, att jag aldrig lär mig, men Ni som är här verkar ju kunninga så jag lär nog fortsätta ställa frågor om ingen tar illa upp, självklart kommer jag att besvara om jag kan de frågor som andra ställer.

best Regards

Dirren
pe
17
petere
530Da Touring -01
hade du ingen cd växlare el dyl.?
69
43
69ers
530 XDAT -08
523ia Touring-98 Ind
ETT SNÄPP UPP .
FUNKTIONEN SLUTAR NÄR DU SLÅR AV MOTORN !
ETT SNÄPP UPP IGEN NÄSTA GÅNG .

69ers
69
43
69ers
530 XDAT -08
523ia Touring-98 Ind
Missade sidan 2 .
Blev lite närvös för att jag skulle svara på ngt för första gången.
Menade heller inte att SKRIKA , förlåt .(caps lock)

69ers
69
43
69ers
530 XDAT -08
523ia Touring-98 Ind
Bara med el ratt .

69ers
Sa
76
Sailor
520iA Sedan 2001
Har inte läst hela den här tråden men ett tips på instruktionsbok för E39 finns här Länk

/Ola
Skön, skönare, BMW
PR
11
PR
E39 Touring
Hej,

Du kan köpa min växlare om du vill..., har även svensk instruktionsbok. Har plockat bort allt från min bil då den har skruvad mätare, har hävt köpet.

Har en del tillbehör till E39 Touring, cd-växlare, svensk instr.bok, nya 18" M5 med nya däck 235/40-18 (300 mil), ny bagagelucksmatta, nya vita blinkers runt om, v-däck etc,
någon som är intresserad...? Maila mig info@redovisning.org

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.