AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
893

Var köpa sänknings fjädertallrikar till E39?!

Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Hej alla BMW-tokar! Vill sänka min min bil ca 10-15mm till fram och hörde att såna där sänknings fjädertallrikar ska sänka just ca 10mm fram utan att fjädringen blir hårdare för det. Men jag hittar inte såna till E39:an, alla stylingfirmor säljer bara till 3-serien...
De enda jag hittat är Schmidemann i Danmark, men de har ingen sida på svenska längre och svarade inte ens när jag skickade förfrågan, någon här hade oxå sagt att det är ett problem att köpa nåt av dem. Finns det nån annan som säljer?

Jag har deadline om två veckor, snälla hjälp!

BMW 4ever
Länk
Al
331
Alfred
M5 2001
Supertsport24.de har antaligen. Nfs här i stan är åf för dom... prova o hör me dom.
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Ja, det ska jag göra! Jag har för mig att många företag har ganska billiga sänkningsfjädertallrikar till de flesta mindre bilar, men inte just till BMW 5-ser. tyvärr... Tack för tipset!

BMW 4ever
Länk
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Nu har jag kollat, Supersport har sänkningstallrikar till alla möjliga mindre BMW, men inte E39:an, samma sak med FX. Det finns tom till E46, fast den har kommit senare.
Måste fortsätta leta, nån mer som vet?...

BMW 4ever
Länk
Be
223
Benny 540
540i touring 6vxl
Det kann bero på att e39 har hela stötdämpare i aluminium med fjäder tallrikar på.
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Benny, menar du att de fjädertallrikarna sitter fast på stöttdämparen? Nedre fjädertallrikar sitter fastsvetsade, men övre tallriken går ju att skurva loss, hur skulle man kunna byta fjädrar annars? Det ska finnas separata sänkningstallrikar även till E39, det är bara det att de är inte så lätta att få tag på...

BMW 4ever
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.