AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.029

Hjälp med M3 E46 tack =)

Har sålt min M3 E36 nu och skall köpa en E46 till nästa år nån gång.. måste jobba ihop kontant insatsen bara.. den är ju liiiiiite dyrare om man säger så.. =/
Hur finasierar ni som har så dyra bilar???
Nåt speciellt som jag ska tänka på vid köp av en E46??
Hur är försäkringen jämfört med en E36?
Vad gäller den där vagnskade garantin??

Tacksam för svar =)

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vagnskadegaranti har alla svensksålda M3or och den gäller i tre år. Under dessa behöver du bara halvförsäkra bilen, vilket gör försäkringen betydligt billigare. Försäkringen skiljer sig inte speciellt mycket ifrån E36 M3. Den kan i vissa fall vara billigare.

Att hitta en svensksåld M3 med vagnskada kvar blir dyrt. Säkert 100.000 dyrare än motsvarande bil som är importerad. Dock en extra trygghet att köra svensksålt.

Angående fel på E46 M3, det finns spaltmeter skrivet redan. Sök på M3 AND E46. Det har funnits vissa motorproblem och även problem med bakaxeln. Annars inga större problem.
Baloo70:

Kolla tidigare ägare, Service som med en vanlig bil dvs

Hur försäkringen är väldigt olika jag betalade ca:5500-12000/år boende i en förort till STockholm+30år+full bonus+stående på gatan.

Gällande olika fel på M3 så finns det splatmeter skrivet så precis som acey skriver sök på M3 and E46 och du har flera dagars läsning.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.