|
|
|
|---|---|
|
Hej. Min bil har börjat läcka vatten. Bytte termostathuset och den läcker lite vatten fortfarande. En dag efter att jag tvättat bilen såg jag att mattan på förarsidan var blöt. Kan värmepaketet ha gått sönder? Gissar att cellpaketet är trasigt eftersom det kommer imma när jag sätter på fläkten också. Några idéer? /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk | |
|
Luktar det glykol i bilen och blir rutorna lite flammiga? Luktade eller smakade du på vätskan på mattan? Det kan ju även vara dräneringen till förångaren, som blivit igensatt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej igen. Då jag nyss har bytt vattnet så finns det ingen glykol i kylaren, så jag vet inte. Dräneringen till förångaren, vart sitter den? /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Har du bytt kylar vatten utan att blanda glykol i det ? Jag kör alltid sommar som vinter med 50/50 blandning då vet jag vad jag har och behöver inte oroa mej inför vintern !! Glykolen smörjer vattenpumpen, kör aldrig med bara rent vatten !!! // MM |
|
|
Dessutom så får du inget rostskydd om du inte har glykol i kylaren..., förutom att din vattenpump inte får någon smörjning! // Jögge |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nån glykolsmak borde det väl ändå vara på vattnet om det kommer från cellpaket tycker jag.?? Imma blir det istort sett alltid på E39 när man tvättat/regnat. ///MVH Hasso Länk |
|
Hej igen. Nu har jag undersökt saken lite närmare. Det är så att den blir blöt när det regnar ute eller när jag tvättar bilen. Mao så tar den in vatten.. frågan är bara var...? /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.