|
|
|
|---|---|
Malman |
Som rubriken... Några tips på enkelt trim till min 318-87? Kapabel till o piska 318is... Fattas en del till det! |
|
Slit ut all inredning, rensa all underredsmassa, ta bort alla ljuddämpande mattor, och, om möjligt, byt till en bakaxel med ännu lägre utväxling och när du ändå är där under så fimpa katalysatorn (om du har nån). Sist, men inte minst, så tar du bort varvtalsspärren och hoppas på att vilja slår klass. /markus |
|
| Säg till när du är klar så kan jag ställa upp med motstånd :D | |
|
eller som så många andra, TURBO, lite tjatigt kanske, men en ordentlig lättning o turbo gör nog susen, + lite väghålning, o bromsar som sagt, lite tjatigt, men det är ju bevisat att det funkar o går att lösa billigt Länk mvh Erik Jakobsson (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
|
Underredsmassa kanske är dumt att ta bort om bilen skall användas som bruksbil? Annars är nog klassiker som sportavgas (hela vägen), kamaxel, lättning och en högre bakaxelutväxling (t.ex från en automat). Glöm inte bromsar och väghållning bara. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
Malman |
Lättning i all ära, men bilen ska funka som en just det bil för mig... kanske roligt o kunna köra på lite fler folk än mig själv!! Men lite topp arbete o grenrör o kamaxel borde väl göra susen? eller? Någon som har tips på vilka delar man ska ha? typ kamaxel o sånt, kanske till o me har nått som ligger o skräpar där hemma! |
|
Köp 325? ;) /// Olof Länk |
|
Malman |
hehe, jo det skulle man kunna göra! men jag fick denna ganska billigt! 75 år gammal dam som haft den sen ny. 13000mil. märks inte att nån har suttit iden innan mig! Så kommer jag o ska förstöra allt!! :) Ingen som har nån kam liggandes.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.