AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.006

Detta är ett grymt forum!

Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Jaha, jag måste erkänna. Jag har köpt en Audi (1,8T Avant)...
Efter nästan 20 olika BMW var det dags att pröva på en annan Tysk. Självklart började jag leta efter ett liknande forum som detta fast för Audi. Hmm, jag har hittat två olika & gjort lite inlägg där men måste snabbt konstatera att det är lååångt ifrån samma nivå, kunskap & engagemang som i detta forum. OK, lite tidigt att uttala mig kanske, men skriver man ett inlägg på Autopower dröjer det inte många minuter innan man får svar. Dessutom är det lätt att söka & jag hittar nästan alltid det jag söker i gamla trådar. Fast det kanske är så enkelt att Audi är bruksbilar medans BMW är entusiastbilar? Ja ja, hur som helst vill jag bara säga som rubriken lyder: Detta är ett grymt forum!
(Får väl se hur lång tid det tar innan jag byter bort min Audi med trasig soppamätare mot en riktig bil igen)

Henrik"M"
li
1.959
liste
535i -89
Har sagt det många gånger förut och kommer att upprepa det som en mantra till den dag jag dör: Autopower är helt i en klass för sig själv! Sajten i allmänhet och forumet i synnerhet ger ägandet ett mervärde som inga andra märken kommer i närheten av.

Även om många ägare till andra märken (som Saab, Volvo, VW och Audi) är minst lika fanatiska som vi, så är det långt ifrån samma klass på forumen. Påstår inte att andra forum är dåliga, bara att Autopower är väldigt mycket bättre. :)
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Jag håller med er till 100%..

Jag hade skaffat mig en audi som andra bil å då blev jag medlem i deras forum.. stälde lite frågor men fick inte ett svar!

Sen blev jag förbannad å hänvisade till ett riktigt forum.. Gissa vilket ;)
Då fick jag nog allt svar.. men inte på mina frågor.. hehe

Mvh Jojje
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
HenrikM:
Skyll dig själv, så går det när man byter ut sin BMW;-)F.ö så håller jag fullständigt med liste, även om han för tillfället kör omkring i en grönsak!
/A
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Henrik M: Vilka forum är det du har hittat?

mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Kanske skulle öppna en audi-del på autopower :) Verkar vara fler än jag som vill byta till audi men inte kan slita sig från autopower. Nordicaudis forum är ljusår ifrån detta.
En ihopslagning tack! ...;)
Som fd. Audi ägare härjade jag givetvis på Nordicaudi's forum som jag tyckte var lysande. När jag köpte Z3'an hoppade jag givetvis över här, ungefär samma entusiasm, men det tog ett tag att bli varm i kläderna och trivas i det nya forumet. Ännu bättre blir det när man lärt känna några stycken och även träffat dem i verkligheten. Så ge NA lite tid.

Kan ju vara så att NA ändrats drastiskt sedan min tid, vet flera Audi ägare som numera åker Bayerskt. =)

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Stout: Jag har hittat www.audiclub.se & www.nordicaudi.com. Finns det fler?

Fredrik M: Det är säkert som du säger, jag får ge NA lite mer tid. Men på Autopower kändes allt "Rätt" från början.

Men som tur är har jag ju min 318is kvar också....

Henrik"M"
ni
145
nicolas
M3 e36 limo 435 im m3 e46
håller med autopower e en riktigt bra sida...
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Det är ju bland annat det här forumet som skulle göra det svårare att välja något annat än BMW den dagen första bilen ska inhandlas! :)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Faktum är att NordicAudis forum är alldeles utmärkt och har tro det eller ej det bättre funktioner och både översikts samt sökmässigt men det är lite rörigt med för många modeller i samma avdelning. Men man får i alla fall uttömmande svar på sina frågor, precis som här.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.