|
|
|
|---|---|
|
Hejs! Sitter & funderar på om man skulle bli den första med en M3 Touring! ;) Min bil är ju en bra "patient" då den är en 323:a -97 med Moptik & M chassie från fabrik... Vad jag har förstått så sitter det dessutom samma ZF låda som 328 & M3 3.0 har... OM man får tag på en 3.0 M3 motor, hur mycket måste jag byta ut? räcker det med avgas & styrbox? Någon som gjort något likande...? Tacksam för tips & idéer! /Klas | |
|
Det var ett reportage om just denna konvertering i en bilsport jag läste för nåt eller några år sedan. Ganska kul bygge. Diskret och snabb 3-serie touring... Så tyvärr blir du inte först, men vem bryr sig. :) |
|
|
Rackarns! Först i Stockholm kanske... :) Kul att sätta M3 märke på bagageluckan...ock kunna visa motorn för tvivlare! :)) |
|
|
Kul ide Mosse! Skulle vara en ögonbrynhöijare. Ända e att jag skulle direkt utropa "M3 wannabee":) |
|
|
Wannabee....hmm..näe! Har ju haft en M3 redan så... ;) Sleeper är väl ordet i så fall! (utan M3 märke då) |
|
|
Wannabee....hmm..näe! Har ju haft en M3 redan så... ;) Sleeper är väl ordet i så fall! (utan M3 märke då) |
|
|
Vore väll fränt.. men jag tror dock inte att det är samma låda i 323 och m3?! Mvh Per |
|
| Tydligen har 323 & 328 samma, & 328 har M3:ans!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.