|
|
|
|---|---|
|
Hej undrar om någon vet några brister vid turbo laddning av M52? | |
|
Blocken. Gängorna till topplocksbultarna kryper upp |
|
|
Tack för svaret Med andra ord är det bättre och satsa på gjutjärn. |
|
|
Jepp |
|
|
skulle det inte funka med någon rejäl slags helicoil eller liknande? bara en idé?? om d bara e gängorna som e problemet asså... Länk |
|
|
Går det inte att modifiera så att man kan göra med genomgående pinbultar? T-frasse: är det Magnus gamla M52B28 motor som du funderar konv.? Besök föreningen SRC för laglig 201 meters körning! Länk |
|
|
Japp det är magnus gamla snurra var och tittade på den idag. Funderade också på genomgående pinnbultar. För mycket jobb tror jag, satsar på en M50B25 istället. /Frasse |
|
|
Dom brukar montera helicoil på dom orig motorer som går sönder. Törs inte säga om det skulle hålla för turbobruk. Enklast är att byta till M50 block,då det passar. |
|
|
T-frasse: Om jag betalar Manges motor, du hänger i den i min bil, så kan du ju få ta min M50B25:a deal? ;-) Besök föreningen SRC för laglig 201 meters körning! Länk |
|
|
Det bil vissa problem med insprutningen, det är någon typ av startspärr i M52B28 insprutningen. Alternativ är att flytta över ditt sprut. Men då har man inte vanos styrningen, eller har du vanos på din. Det går säkert att komma runt startspärren om man vill. /Frasse |
|
|
Jag har vanos på mig, (93:a) men har för mig att han hade databox och hela kittet till motorn? Besök föreningen SRC för laglig 201 meters körning! Länk |
|
|
Japp det har han, men jag tror att man måste ha tändningslåset från rätt bil. Skall titta på det imorgon. /Frasse |
|
|
Ajfan, annars så skulle det ju vara rätt fränt med en ny motor i bilen, min har ju gått 19.ooo mil, lite svalt på försäljningsmarknaden med en bil som "har" rullar 20k.. :-) Besök föreningen SRC för laglig 201 meters körning! Länk |
|
| F**n jag som tänkte överladdamin m52,,,,,,,, aaja då blir det o byta block | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.